Sekalainen löpinä

Sana on vapaa kohtuuden rajoissa

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 24 Maalis 2013, 00:56

äh....tuplana tuli viesti...
Viimeksi muokannut Cherry päivämäärä 24 Maalis 2013, 01:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 24 Maalis 2013, 00:57

Ymmärrän kyllä omakohtaisen kokemuksesi kautta, mutta jos lapsella on pienestä pitäen ollut vaikka kaksi isää, niin tuskin hän osaa kaivata juuri äitiä. Monelle isoäitikin voi toimia äidin kaltaisena henkilönä elämässä. Siksi siis uskon lähtökohtaisesti, että kunhan lapsella on rakastava koti ja hyvä sosiaalinen verkko, niin hänellä on hyvät edellykset pärjätä elämässä ja hän on varmasti onnellinen.

Nyt ei kyllä pysy silmät auki. Nukkumatti kutsuu. :)
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Maalis 2013, 01:02

Cherry kirjoitti:Ymmärrän kyllä omakohtaisen kokemuksesi kautta, mutta jos lapsella on pienestä pitäen ollut vaikka kaksi isää, niin tuskin hän osaa kaivata juuri äitiä. Monelle isoäitikin voi toimia äidin kaltaisena henkilönä elämässä. Siksi siis uskon lähtökohtaisesti, että kunhan lapsella on rakatava koti ja hyvä sosiaalinen verkko, niin hänellä on hyvät edellykset pärjätä elämässä ja hän on varmasti onnellinen.

Nyt ei kyllä pysy silmät auki. Nukkumatti kutsuu. :)

Olen tuostakin erimieltä, mut ihmiset kokee asiat niin eritavalla.. mun bioäiti kuoli kun mä synnyin ja osa mua kaipaa sitä, vaix en koskaan ehtinyt näkemään kyseistä henkilöä. Mun sydämessä mulla on siis 2 äitiä ja yksi isä :)
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 24 Maalis 2013, 02:05

Aivan, mutta eihän tuo kaipuu poistu vaikka vanhempina olisikin heteropari. :> Tarkoitin siis sitä, että jos on kaksi isää ollut pienestä pitäen, niin ei se lapsi varmasti jokapäiväisissä tilanteissa osaa juuri äitiä kaivata, jos isät ovat hyvin läsnä lapsen elämässä. Pidän siis tuota kaipuuta ihan eri asiana. Totta kai adoptoidut kaipaavat biologisia vanhempia, kun ei ole heihin koskaan saanut tilaisuutta tutustua. Se tulee esiin varmasti varsinkin silloin kun etsii omaa identiteettiään ja miettii mitä on perinyt vanhemmiltaan, mitä luonteenpiirteitä ulkonäön lisäksi. Tai ainakin omalla ystävälläni se tuli erityisesti tässä vaiheessa esiin.

Haha, jumituin tunniksi youtubeen. :D Sain hampaat pestyä kyllä jo. Aina nää nukkumaanmenot tuppaa venymään viikonloppuna.
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 24 Maalis 2013, 19:22

Mielenkiintosia kasvatus tarinoita teillä :D.

Mutta mitäs ihmisten sunnuntai iltaan kuuluu? :)
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Maalis 2013, 21:53

Juu en mä nyt sanokkaan että se kaipuu olisi joka päiväistä, mutta mä uskon vaix ois sata äitiä, niin lapsi silti toivoisi, että olisi myös isä. On luonnollista haluta äiti ja isä, sillä heistä lapset ovat alkujaan tulleetkin..:) Vaix ei olisivatkaan biologiset äiti ja isä, mutta äiti ja isä kumminkin.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 24 Maalis 2013, 22:07

Näköjään tämä aihe herättää paljon keskustelua nyt ja aina! En viitsi vastata pitkästi, koska tiedän että siitä tulisi aivain liian pitkä viesti :D
Minäkään en halua ruveta väittelemään tai aiheuttamaan eripuraa kenenkään välillä. Ymmärrän että lapselle halutaan sekä isä ja äiti, mutta miten lapsi voi kaivata jotain sellaista mitä hänellä ei ole koskaan ollut? Jos lapsen kasvattaa esim. kaksi miestä pienestä pitäen, tuskin hän osaa edes kaivata naispuolista kasvatusta (luulen näin, en voi tietää), mutta kuitenkin jos lapsi kaipaisi naispuolista kasvatusta, lapsi varmasti saisi sitä isiensä äideiltä ym.

Ja mitä tulee uskontoon niin, jos homopari haluaisi kirkossa naimisiin niin sitä kirkko ei hyväksy, sillä kirkon mukaan Jumala loi miehen ja naisen toisilleen:)

Tämä on mun mielestä mielenkiintoinen lause. Kirkon toiminta ja periaatteet perustuu Raamattuun, joka on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten, eikös kyseiset ideologiat ole jo hieman vanhentuneita? Ja kuitenkin Raamatussa kerrotaan että "Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan", jotenkin tuntuu että kyseinen lause unohdetaan aika usein. Jos kerran "Jumala" rakstaa kaikkia, niin miksei Herra itse hyväksy sitten homoseksuaaleja? Ja tosiaan Raamatun avioliittolait vain naisen ja miehen välilläkin ovat mun mielestä vanhentuneita, miksi elää vanhentuneiden periaatteiden mukaan? Nyt eletään 2000-lukua, ei Jeesuksen aikaa!!
Itsekkään en usko Jumalaan, mutta noista mitä Raamatussa kerrotaan, niin olen vain mielenkiinnosta ottanut selvää.

Shellelle, sunnuntai-iltaan kuuluu Saksan lukemista! Keskiviikkona Saksan koe ja pakko lukea zzz
Aikasemmin kävin lenkillä koska pitää treenata Maailman suurimaan katuviestiin, Holmenkollstafetteniin, joka järjestetään toukokuussa Norjassa! En malta odottaa, mutta vähän epäilen etten oo hyvässä kunnossa tohon mennessä :hehe
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Maalis 2013, 22:17

Sam kirjoitti:Näköjään tämä aihe herättää paljon keskustelua nyt ja aina! En viitsi vastata pitkästi, koska tiedän että siitä tulisi aivain liian pitkä viesti :D
Minäkään en halua ruveta väittelemään tai aiheuttamaan eripuraa kenenkään välillä. Ymmärrän että lapselle halutaan sekä isä ja äiti, mutta miten lapsi voi kaivata jotain sellaista mitä hänellä ei ole koskaan ollut? Jos lapsen kasvattaa esim. kaksi miestä pienestä pitäen, tuskin hän osaa edes kaivata naispuolista kasvatusta (luulen näin, en voi tietää), mutta kuitenkin jos lapsi kaipaisi naispuolista kasvatusta, lapsi varmasti saisi sitä isiensä äideiltä ym.

Ja mitä tulee uskontoon niin, jos homopari haluaisi kirkossa naimisiin niin sitä kirkko ei hyväksy, sillä kirkon mukaan Jumala loi miehen ja naisen toisilleen:)

Tämä on mun mielestä mielenkiintoinen lause. Kirkon toiminta ja periaatteet perustuu Raamattuun, joka on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten, eikös kyseiset ideologiat ole jo hieman vanhentuneita? Ja kuitenkin Raamatussa kerrotaan että "Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan", jotenkin tuntuu että kyseinen lause unohdetaan aika usein. Jos kerran "Jumala" rakstaa kaikkia, niin miksei Herra itse hyväksy sitten homoseksuaaleja? Ja tosiaan Raamatun avioliittolait vain naisen ja miehen välilläkin ovat mun mielestä vanhentuneita, miksi elää vanhentuneiden periaatteiden mukaan? Nyt eletään 2000-lukua, ei Jeesuksen aikaa!!
Itsekkään en usko Jumalaan, mutta noista mitä Raamatussa kerrotaan, niin olen vain mielenkiinnosta ottanut selvää.

Varmasti osa lapsista ei hirveästi kaipaisi sitä, mutta osa varmasti kaipaisi me kun kaikki olemme niin erilaisia. Toisaalta adoptio voisi olla ihan hyvän juttukin, jos miettii että on lapsia jotka elää laitoksissa ilman kenenkään rakkautta, mutta silti olen sitä mieltä, että jokaisella tulisi olla äiti ja isä..Ja mä uskon Jumalaan ja ainakin mun jumala rakastaa jokaista ihmistä ja hyväksyy jokaisen syntisen ihmisen. Ja rakkaus on aina hyvä asia oli se samaa sukupuolta kohtaan ta ihan mitä vain. Mut Avioliitto on aivan eri asia :)
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 24 Maalis 2013, 22:30

Varmasti osa lapsista ei hirveästi kaipaisi sitä, mutta osa varmasti kaipaisi me kun kaikki olemme niin erilaisia. Toisaalta adoptio voisi olla ihan hyvän juttukin, jos miettii että on lapsia jotka elää laitoksissa ilman kenenkään rakkautta, mutta silti olen sitä mieltä, että jokaisella tulisi olla äiti ja isä..Ja mä uskon Jumalaan ja ainakin mun jumala rakastaa jokaista ihmistä ja hyväksyy jokaisen syntisen ihmisen. Ja rakkaus on aina hyvä asia oli se samaa sukupuolta kohtaan ta ihan mitä vain. Mut Avioliitto on aivan eri asia


Adoptio on hyvä juttu, ja ihmisiä on kohta maapallolla niin paljon ettei kantokykyraja yksinkertaisesti riitä, joten tämänkin takia adoptio on hyvä, vaikka se nyt tuskin sitä pysäyttäisi :D Lapsen tarvitsee rakkautta ja huolehtivan perheen ja huolimatta siitä mitä he ovat sukupuoleltaan. Jos sanot että jokainen lapsi tarvitsee äidin ja isän, se on sinun mielipiteesi ja arvostan sitä, mutta itse en henkilökohtaisesti usko että välttämättä aina tarvitsisi olla äiti ja isä, koska myös samaa sukupuolta olevat parit voivat pitää yhtä hyvin huolta omasta lapseltaan. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja siksi arvostan myös sinun mielipidettäsi, vaikken samaa mieltä siitä ole.

Uskot Jumalaan ja sinun Jumalasi hyväksyy jokaisen syntisen ihmisen? Viittaatko tässä että homous on syntiä? Ihan vain varmuuden vuoksi kysyn :D

Tästä ei varmaan kannata enempää väitellä koska tämä ei johda mihinkään, kaikilla on omat mielipiteet ja kunnioitetaan niitä, vaikka olisikin aivan eri mieltä asioista! Peukutus
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Maalis 2013, 22:39

En todellaan viittaa, että homous on syntiä, sillä rakkaus(aito sellainen) ei ole syntiä vaan Jumalan suurin lahja. Tietysti homotkin tekee syntiä niin kuin minäkin ihan heterona, kun tähän maailmaan ei viel ole toistaiseksi syntynyt yhtään täydellistä ihmistä :D
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 24 Maalis 2013, 23:31

Shelle` kirjoitti:Mutta mitäs ihmisten sunnuntai iltaan kuuluu? :)


Ihan vaan löhöilyä. Väsyttää kamalasti, vaikka oon nukkunut viikonloppuna pitkät yöunet (siitä huolimatta, että viime yönä se nukkumaanmeno vähän venyi). Onneksi meen huomenna vasta 9.30 päiväkotiin, niin voi nukkua melkein yhdeksään. Ei huvittaisi silti mennä, maanantait on aina vaikeita. Onneksi tulee nyt kaksi lyhyempää viikkoa, kun on pääsiäinen. :lol:
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja dharma » 25 Maalis 2013, 18:46

Mielenkiintoista keskustelua täällä. Aihe on sellainen että siitä voi kiistellä vaikka kuinka kauan. Katsoin facebokista yhtä riitää, jossa hellarikaveri ei suostunut allekirjoittamaan tahdon2013 adressia ja siitä eräs ex-hellari, nykyisin siis homo suuttui aika lailla :seina Itse en ota kantaa tähän asiaan, sillä sanoin niin tai näin, saan useat ihmiset lähipiirissäni järkyttymään, joten on parempi etten kommentoi.

Mie olen ollut yövuorossa ja tänään menen vielä yöhön. Onneksi olen saanut nyt nukuttua kunnolla, ettei käy niin yhdelle yöhoitajalle viime yönä: oli nukahtanut ja jouduin hänet herättämään :mrgreen: Viikon verran olen ollut mukana bodycampin ladypower haasteessa syöden ja treenaten ja kyllä olossa ja peilissä huomaa jo eron. :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Kuva
Banner and avatar by me
Avatar
dharma
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Mosse » 25 Maalis 2013, 20:50

Cherry kirjoitti:Onneksi tulee nyt kaksi lyhyempää viikkoa, kun on pääsiäinen. :lol:


Niinpä :D.

Munkin puolesta mukavaa alkavaa viikkoa!
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 26 Maalis 2013, 22:18

Sam kirjoitti:Keskiviikkona Saksan koe ja pakko lukea zzz
Onnea kokeeseen :) Ja onneks tosiaan on nää muutamat viikot lyhyitä.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 26 Maalis 2013, 23:26

Shelle` kirjoitti:
Sam kirjoitti:Keskiviikkona Saksan koe ja pakko lukea zzz
Onnea kokeeseen :) Ja onneks tosiaan on nää muutamat viikot lyhyitä.


Danke schön! Tässä parhaillaan yritän vielä lukea viimisiä sanoja päähän, luultavasti menee kuitenkin kohtalaisen hyvin. Ainakin toivon niin :jänskättää
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron