Sekalainen löpinä

Sana on vapaa kohtuuden rajoissa

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 19 Maalis 2013, 17:13

Sam kirjoitti:Mun pitäis tällä hetkellä tehdä kouluhommia mutta ei innosta! Ens viikolla alkava koeviikko tulee menemään tosi hyvin... :seina
Tuttu fiilis, mutta tsemppiä kokeeseen :)
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 19 Maalis 2013, 19:17

Joo, maanantait ei tosiaan oo yleensä mun(kaan)lemppareita ja nyt on oikeesti menny varmaan viimeset 2 kk maanantait aika penkin alle. :D Aina on tapahtunut jotain tyhmää tai ollut sressiä ja muuta hämminkiä.

Tsemppiä multakin Samille koeviikkoon!
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 19 Maalis 2013, 23:34

Kiitos molemmat! :) hali
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 20 Maalis 2013, 00:40

Kansalaisaloite tasa-arvoisesta avioliittolaista Suomen nykyinen lainsäädäntö asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan. Vain nainen ja mies voivat avioitua keskenään. Rekisteröidyssä parisuhteessa olevilla pareilla on samat velvollisuudet muttei samoja oikeuksia. Tasa-arvoinen avioliittolaki takaisi jokaiselle oikeuden mennä avioliittoon riippumatta puolison sukupuolesta. Näin kaikki parit olisivat lain edessä yhdenvertaisia.


Tänään aloitettiin TAHDON2013 -kampanja, samalla aloitettin myös Kansalaisaloite tasa-arvoisesta avioliittolaista.
Kampanjan viikkotavoitteena oli saada yli 100 000 allekirjoittajaa, mutta satatuhatta ylittyi jo vähän aikaa sitten, alle päivässä! (Tällä hetkellä yli 105 000) Aloite on siis todellakin menossa eduskuntaan, ja itse toivon että vihdoin ja viimein Suomeenkin saataisiin tasa-arvoinen avioliittolaki, koska tällä hetkellä olemme viimeinen Pohjoismaa jolla sitä ei ole :kiroilu

Aikooko joku teistä allekirjoittaa aloitetta, vai kannatatteko sitä muuten vain? Onko joku ketä ei kannata tasavertaista avioliittolakia?
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 20 Maalis 2013, 18:13

Allekirjoitin eilen heti kun pääsin harjoittelusta kotiin. :') En kyllä epäillyt hetkeäkään etteikö tarvittavaa määrää saataisi kasaan. Hienoa, että menee oikeen reippaasti yli.
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Mosse » 20 Maalis 2013, 18:52

Täälläkin kannatetaan aloitetta. Mustakin on hienoa, että se näyttää menevän kunnolla yli tarvittavan määrän. Peukutus
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 20 Maalis 2013, 22:16

Mä en kannata sitä, kun mun mielestä se ei ole tasa-arvo kysymys vaan avioliitto on naisen ja miehen välinen liitto..musta rekisteröity parisuhde on hyvä tapa samaa sukupuolta oleville pareille, mut ainut tyhmä juttu siinä musta on ettei silloin oo oikeutta yhteiseen sukunimeen vaikka muut oikeudet ja velvollisuudet ovat samat kuin avioliitossa..paitsi ettei oo oikeutta adoptoida perheen ulkopuolista lasta eikä vihitä niin kuin avioliitossa..Mut ymmärrän kyllä miksi ihmiset haluaisivat tämän toteutuvan vaikken itse ole samaa mieltä.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 21 Maalis 2013, 19:43

Sam kirjoitti:Aikooko joku teistä allekirjoittaa aloitetta, vai kannatatteko sitä muuten vain? Onko joku ketä ei kannata tasavertaista avioliittolakia?
Onhan tuo sinäänsä ihan hyvä juttu, mutta itse en aio allekirjoittaa sitä koska minunkin mielestä avioliitto kuuluu naisen & miehen välille ainoastaan.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 23 Maalis 2013, 15:21

Tänään on Earth Hour klo 20.30-21.30. Aiotteko ottaa osaa? :') Mun mielestä on kyllä ihan kiva, että tässä on mukana kaupunkeja ja isoja kauppakeskuksia jne. Olen aina pyrkinyt itse siihen etten pidä turhaan valoja päällä tai vaikka telkkaria, että sammuttelen niitä pois, jos en katso tai ole samassa huoneessa. Ihan kiva, että kerran vuodessa muistutetaan tällä tempauksella asiasta.
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 23 Maalis 2013, 20:21

Mä en kannata sitä, kun mun mielestä se ei ole tasa-arvo kysymys vaan avioliitto on naisen ja miehen välinen liitto..musta rekisteröity parisuhde on hyvä tapa samaa sukupuolta oleville pareille, mut ainut tyhmä juttu siinä musta on ettei silloin oo oikeutta yhteiseen sukunimeen vaikka muut oikeudet ja velvollisuudet ovat samat kuin avioliitossa..paitsi ettei oo oikeutta adoptoida perheen ulkopuolista lasta eikä vihitä niin kuin avioliitossa..Mut ymmärrän kyllä miksi ihmiset haluaisivat tämän toteutuvan vaikken itse ole samaa mieltä.


Ei ole tasa-arvon kysymys? Kaikilla ihmisillä pitäisi olla yhtälaiset oikeudet avioutua jos niin tahtoisivat. Jos vain naisella ja miehellä on oikeus mennä naimisiin ja samaa sukupuolta olevatparit joutusivat "tyytymään" rekisteröityyn parisuhteeseen, niin kyllähän näiden kahden välillä on silloin ristiriita. Itse en välttämättä edes haluaisi kirkkohäitä, mutta samat oikeudet haluan kaikille ihmisille, joten tasa-arvoinen avioliittolaki kaikille!

Tämän biisin sanat kertoo kaiken!

Cherry, aijon osallistua Earth Houriin :)
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 23 Maalis 2013, 23:55

Sam kirjoitti:
Mä en kannata sitä, kun mun mielestä se ei ole tasa-arvo kysymys vaan avioliitto on naisen ja miehen välinen liitto..musta rekisteröity parisuhde on hyvä tapa samaa sukupuolta oleville pareille, mut ainut tyhmä juttu siinä musta on ettei silloin oo oikeutta yhteiseen sukunimeen vaikka muut oikeudet ja velvollisuudet ovat samat kuin avioliitossa..paitsi ettei oo oikeutta adoptoida perheen ulkopuolista lasta eikä vihitä niin kuin avioliitossa..Mut ymmärrän kyllä miksi ihmiset haluaisivat tämän toteutuvan vaikken itse ole samaa mieltä.


Ei ole tasa-arvon kysymys? Kaikilla ihmisillä pitäisi olla yhtälaiset oikeudet avioutua jos niin tahtoisivat. Jos vain naisella ja miehellä on oikeus mennä naimisiin ja samaa sukupuolta olevatparit joutusivat "tyytymään" rekisteröityyn parisuhteeseen, niin kyllähän näiden kahden välillä on silloin ristiriita. Itse en välttämättä edes haluaisi kirkkohäitä, mutta samat oikeudet haluan kaikille ihmisille, joten tasa-arvoinen avioliittolaki kaikille!

Tämän biisin sanat kertoo kaiken!

Sen takia se ei ole tasa-arvo kysymys, sillä avioliitto on naisen ja miehen välinen. Se ei kuulu samaa sukupuolta oleville pareille. Esim. nainen ja nainen eivät voi saada yhteistä lasta kuin taas mies ja nainen voivat. Paitsi tietysti adoptoimalla mutta se onkin eri asia. Minusta adoptio lapsen tulisi saada sekä isän ja äidin sen takia en hyväksy myöskään adoptiota homopareille. Harva maa edes antaisi lasta homaparille eikä kaikki maat anna edes lapsia kansainväliseen adoptioon lapsia esim Usa ei anna vaan lapset adoptoidaan maan sisäisesti.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 24 Maalis 2013, 00:11

Se on sääli, että tuolla tavalla rajoitetaan adoptiota. Maailma on täynnä lapsia vailla rakastavia vanhempia. Samaa sukupuolta olevat parit eivät ole sen huonompia vanhempia kuin heterotkaan tai vaikkapa yksinhuoltajat. Lapset saavat vaikkapa naismallin muualta lähipiiristä, jos kyseessä on miespari ja toisinpäin. Joku nostaa tässä kohtaa aina kiusaamiskortin esiin, mutta mistäpä asiasta lapset eivät voisi kiusata, siihen on turha takertua. Tärkeää on tutkia adoptoivien ihmisten taustat tarkkaan jne. Kyllähän täällä kaikenlaisia pipipäitä on liikenteessä, esimerkkinä Eerikan tapaus, jonka kaikki varmasti tietävät. Oma isä antoi lapsensa kärsiä ja osallistui kiduttamiseen. Lastensuojeluun lisää rahaa ja lakimuutokset voisivat olla paikallaan! No nyt taisi jo mennä vähän ohi aiheen.

Maailma muuttuu ja hiljalleen ihmisten suvaitsevaisuuskin kasvaa... aika myöhäisessä vaiheessa homous poistettiin sairausluokituksesta Suomessakin, mutta hyvä kuitenkin, että siihen jossain vaiheessa herättiin.

On myös ikävää, että tietyt asiat tulevat uskonnosta, mielestäni uskontoa ei pitäisi sekoittaa lakiin ja politiikkaan uskonnovapaudenkin vuoksi (itse olen valinnut, että en usko, muut saavat vapaasti uskoa). Suomi sentään on aika maallistunut tässä asiassa ja hyvä niin.


Edit: Alkoi vielä ärsyttää itseäni, että kirjoitin tuohon naismallista. :'D Omasta mielestäni ei tarvitse olla niin tiukkoja sukupuolirooleja, eikä onneksi sentään nykyään ehkä olekaan. Kyllä lapsen tarvitsee molempia sukupuolirooleja saada nähdä ja samaistua omiin sukupuoliinsa tai olla samaistumatta. Äh kun ei ajatus taas kulje tähän aikaan ja väsyttää. :lol: Mutta siis halusin vielä sanoa, et musta ei tarvitse jakaa asioita aina tyttöjen ja poikien jutuiksi. Nyt päiväkotiharjottelussa olen ilokseni huomannut, että päiväkodin työntekijät eivät puhu tyttöjen ja poikien leluista tai väreistä, niinkuin monesti vielä jossain saatetaan puhua, eikä suostuta siihen, että vaikkapa poika askartelisi vaalenpunaisesta paperista juttuja (paitsi jos kyseessä on äitienpäiväkortti).
Viimeksi muokannut Cherry päivämäärä 24 Maalis 2013, 00:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Maalis 2013, 00:32

Homoudessa ei ole mielestäni mitään pahaa jokainen saa rakastaa ketä haluaa. Ja että on muu mies malli kuin isä on aivan eri asia kuin olla oikeasti isä tai äiti.
Varmasti osa nais/miespareista voisivat olla todella hyviä vanhempia, mutta aina pitäisi ajatella lapsen etua. Lapsi on tärkein, ei aikuiset. Ja mitä tulee uskontoon niin, jos homopari haluaisi kirkossa naimisiin niin sitä kirkko ei hyväksy, sillä kirkon mukaan Jumala loi miehen ja naisen toisilleen:) Varsinkaan kirkossa vihkimistä en siis hyväksy.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 24 Maalis 2013, 00:43

Lapsen etu on se, että on rakastava ja turvallinen koti, jossa täyttyvät perustarpeet ja muutkin tarpeet tietysti. Siksi en näe siis mitään eroa siinä onko kodissa kaksi isää, kaksi äitiä, vai isä ja äiti tai vain yksi vanhempi, jos on yksinhuoltaja tai leski. Sosiaalinen turvaverkko ja sosiaaliset suhteet siinä ympärillä ovat olennainen osa perheiden elämää. En ole mitään faktaa tästä myöskään koskaan nähnyt, että lapsi tästä jotenkin kärsisi. Kuten jo vielä korjasin aikaisempaan viestiini, niin on lapsi siis saa nähdä sukupuoliroolien erilaisuutta muuallakin kuin kotona, eivätkä sukupuoliroolit olekaan enää samanlaisia kuin vaikkapa 40-luvulla.

Kirkkohäät on mulle yksi lysti, koska en itse edes heterona välttämättä aio kirkossa koskaan mennä naimisiin, mutta osa homoista voi olla uskovaisia ja silloin mielestäni hekin saavat uskoa ja mennä naimisiin kirkossa, vaikka raamattu muuta sanoisikin, yleinen ilmapiiri kuitenkin on hyväksyvä homouden suhteen. Raamatussa on monta muutakin asiaa, joita ei käytännössä noudateta, miksi takerrutaan aina tähän asiaan? Siihenkään en koskaan saa keneltäkään kunnollista vastausta.


Tämä jääkoon viimeiseksi viestikseni tästä aiheesta, koska tarkoitukseni ei ole ruveta väittelemään. :D Olen keskustellut tästä asiasta netissä liikaakiin ja aina ne keskustelut kiertävät samaa kehää.
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Maalis 2013, 00:49

Mä olen itse adoptoitu ja mut kasvatti yksinhuoltaja äiti. Mun lapsuus oli aivan ihana, mutta jokin suuri asia puutttui ja se oli isä. Jota kukaan muu ei voi korvata kuin isä. Oli mulla isäpuolia, mutta ei ne korvannut sitä tyhjää aukkoa sydämessä, Siksi voin sanoa kokemukseni takia, että aina monella on tarve isään ja äitiin.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron