Hiukset

Sana on vapaa kohtuuden rajoissa

Hiukset

ViestiKirjoittaja talitintti » 04 Heinä 2009, 18:21

Toivottavasti en ole foorumin ainut, jolle hiukset on ainainen ongelma. Millaiset hiukset sinulla on? Millainen tukaksi on vuosien varrella ollut ja millaiset hiukset tahtoisit?

Minun hiukseni ovat kokeneet joitain äärimmäisen kamalia ratkaisuja joihin lukeutuu seiska luokalla ottamani permanentti. Jostian syystä se oli sillon se maailman loistavin ratkaisu jota tahdoin. Näin jälkiviisaana ratkaisu ei välttämättä ollut mikään paras. Minulla on muutenkin taipuisat hiukset, joten voitte vain kuvitella, että sitä kiharaa oli ja se pysyi kauan.

Pituudeltaan hiukseni ovat olleet pitkät niin kauan kun vaan voin muistaa. Yläasteella leikkautin tukkani noin olkapäille asti, mutta sitä lyhyempänä tukkani ei ole ollut. Nyt hiukseni ovat reilusti yli puolenselän. Tukka on siis aina tiellä kun tukkani on vielä todella paksu. Hiukset ovat käytännössä tasapitkät, mutta niitä on latvasta pyöristetty niin, että pisimmät hiukset ovat keskellä ja sivuilla lyhimmät. Pituudessa eroa on ehkä viitisen senttiä.

Väriltään hiukseni ovat olleet monen eri sävyiset punaiset olen kokeillut niin kirkkaan punaiset, violettiin menevät punaiset kuin kuparin sävytkin. Kyllästyin punaiseen väriin kun olin 13 vuotias joten päätin lopettaa sen touhun, kuitenkin fiksuna värjäsin lukioon päästyä hiukseni tummalla punaisella jossa oli violettia, todella typerä ratkaisu minun tukassani jossa punainen väri pysyy eikä lähde pois kuin leikkaamalla. Vuosia värjäsin vain blondeilla raidoilla ja pidin tukastani älyttömästi. Luonnostaan tukkani on perinteinen vaaleanruskea. Pidin tuosta vaaleasta tukasta paljon ja joskus mietin vieläkin blondia tukkaa, mutta ehkä en ryhdy blondaamaan tukkaa uudestaan. Nyt olen värjäillyt tukkani tummaksi reilun vuoden ajan. Pidän tästä tummasta väristä ja eiköhän tämä pysy vielä vähän aikaa värinäni.

Se ongelma jonka kohtaan hiusteni kanssa on se miten laitan hiukseni. Nythän siinä ei ole mitään ongelmaa kun olen kotona ja ei tarvitse pahemmin olla ihmisten ilmoilla tai kun on koulussa niin tukan laittaminen tuntuu suhteellisen turhalta ja pidän hiuksia paljon letillä tai erilaisilla klipseillä kiinni tai niin, että osa hiuksista on kiinni ja osa auki. Sitten kun pitää lähteä johonkin juhliin on suuri ongelma mitä hiuksilleni tekisin. Yleensä en jaksa tehdä hiuksilleni sen kummempaa kun harjata ja jätän auki, joka johtaa ongelmiin kun hiukset ovat aina tiellä. Ei kellään olisi helppoa ja nopeaa kampausta pitkälle ja paksulle tukalle?
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Ejfan » 04 Heinä 2009, 18:30

Mulla on oikeasti vaaleanruskeat hiukset, mutta tossa nelisen vuotta sitten menin värjäämään ne hennalla ja sen jälkeen se ihana punainen väri on jäänyt asumaan hiuksiini. Olen yrittänyt värjätä hiuksiani mustiksi, mutta väri pysyy päässäni enintää kuukauden ajan minkä jälkeen punainen väri tulee esiin. Minulla on muuten paksut pitkät luonnonkiharat hiukset. Pidän ne aina auki, mutta joskus harvoin saatan laittaa ne ranskanletille.
Viimeksi muokannut Ejfan päivämäärä 08 Heinä 2009, 20:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Mosse » 08 Heinä 2009, 19:55

Minulla on myös pitkät ja paksut hiukset, joita on kerrostettu jonkun kerran. Hiusten pääväri vaaleanruskea ja joukossa kullanvaaleaa sävytystä ja raitoja. Pituus ei ole koskaan ollut alle olkapään, välillä vähän pidempää ja välillä lyhyempää. Olen kasvattanut otsatukan pois, mutta voisin taas haluta sen takaisin.

Pidän hiukset yleensä ponnarilla tai löysällä nutturalla, joskus letillä. Jos pidän hiukset auki, niin käytän yleensä pantaa tai pinniä pitämään ne pois kasvoilta.
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja aaannn » 26 Marras 2009, 22:16

Minulla on vaaleet hieman paksut hiukset, n. 15 cm yli olkapään. Ne eivät ole ihan suorat, vaan hiukan lainehtivat, mutta pidän niistä tosi paljon :D Mulla on yleensä auki hiukset, ja sivuotsis. Yleensä suoristan niitä, tai joskus juhliin kiharran (: luonnollinen väri on ehkä tummanvaalea, sitten värjäsin ala-asteella eka punertavaksi, (heh, en voisi enää kuvitella sitä väriä mulla :D), sitten ruskeeksi ja jopa mustaksi.. sen jälkeen kai värjäsin vaaleamman ruskeeksi, ja sitten aloin värjäämään vaaleita raitoja ja näin mulla on ollu jo kohta pari vuotta. ;) On ne kuitenkin aika luonnollisen näköiset, vaikka sitä ruskeaa tietty on siellä alla jäljellä.. :)
Kuva
EJAMI forever <3
Avatar
aaannn
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 90
Liittynyt: 19 Marras 2009, 18:50

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Shelle` » 25 Syys 2012, 23:36

Mullekin hiukset on melkein joka päiväinen ongelma, ku en oikee meinaa keksii miten ne laittaisin, sit mun hiukset on kuitenki niin paksut & pitkät että jokainen kampaus ei välttämättä sovi mulle :? Tälläset hiukset ois aivan ihanat (:
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Cherry » 14 Loka 2012, 13:59

Mulla on tosi lättänät hiukset, eikä nää kovin paksutkaan ole. Lisäksi nää kihartuu aika helposti jos on kostea sää ja muutenkin yön aikana nukkuessa voi kihartua hassusti. Suoristusrautaa tulee siis välillä käytettyä. Eli jonkinlaista ongelmaa tulee aina hiustenlaitossa. En vaan osaa oikein laittaa hiuksia. Toisaalta koska mun hiukset on nyt olleet toukuusta lähtien polkkamalliin leikattu, niin ei onneksi ole ollut ongelmia kovin paljon....koska ei näille kauheasti mitään voi tehdäkään mallin ollessa sen verran lyhyt. :D Kaikenlaisia kokeiluja on hiusten kanssa tullut tehtyä. On ollut permanenttia, erilaisia raitoja, olen värjännyt mustaksi, ruskeaksi, lilaksi, punaiseksi.....Blondiin palasin kuitenkin takaisin, koska se mua pukee parhaiten. Ja olen siis ollut lapsena blondi, mutta sitten alkoivat hiukset tummentua hieman. Kesällä aurinko aina vaalensi hiuksia. Nyt on ollu vuodesta 2009 asti pinkki palkkiraita hiuksissa piristämässä. 8)

Ja sitten mulla on se ongelma, että mun hiukset valitettavasti rasvoittuu edelleen. Toivoin, että tämä olisi ollut vain teini-iän ongelma. Onneksi kuivashampoosta saa myös apua, koska ei ole mitään järkeä joka päivä hiuksia pestä ainakaan mun kohdalla. Se vain pahentaisi tilannetta.

Hiukset on kyllä hieman kasvanut jo taas. Elokuussa vähän tasoitettiin. Tältä näyttää nyt:


Kuva
Viimeksi muokannut Cherry päivämäärä 15 Loka 2012, 17:13, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Mosse » 14 Loka 2012, 20:14

Sun hiukset näyttää tosi hienoilta ja toi pinkki raita on ihana piristys. Mäkin aina välillä himoitsen polkkatukkaa, mutten ole vielä uskaltautunut leikkaamaan niin lyhyeksi.
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Cherry » 15 Loka 2012, 17:15

Kiitos! :) Olen sen verran kiintynyt jo tuohon raitaan etten sitä ole vieläkään raaskinut värjätä pois. Voi olla, että jossain vaiheessa kokeilee muuta väriä, vaikka lilaa. Itsekin mietin aika pitkään polkkatukan leikkuuta, sillä olin saanut kasvatettua aika pitkät hiukset. Mutta en ole katunut. Ovat olleet ihanan helppohoitoiset, eikä hiukset oo niin tiellä. Ja hiukset on onneks kasvaa. :D Eli alan taas kasvattaa niitä pikkuhiljaa. Kesällä tuntui erityisen mukavalta lyhyemmät hiukset, varsinkin töissä. Vaikka hiukset voi aina laittaa ponnarille tms, niin oli se vaan mukavampaa, että ne oli lyhyemmät. Olin kesätöissä siivousfirmassa. :p
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Shelle` » 17 Loka 2012, 14:17

Cherry, kivat hiukset sulla. :)
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Cherry » 22 Loka 2012, 20:47

Kiitos kehuista! :)
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Cherry » 26 Tammi 2013, 19:12

Repäisin tänään ja värjäsin kuparinruskeiksi. :D
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Shelle` » 27 Tammi 2013, 14:23

Cherry kirjoitti:Repäisin tänään ja värjäsin kuparinruskeiksi. :D

Oho, aika rohkee teko. Pistä kuvaa nii nähdään millaset ne on :)

Itse kävin myös leikkauttamassa lyhyeksi hiukset torstaina, ja nää on vielä vähän lyhyemmät kun Cherryllä mutta ei onneks paljoo :D seuraavaks odottelen että nää tästä kasvais hiukan pitemmiksi :mrgreen:.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Cherry » 27 Tammi 2013, 16:29

Shelle` kirjoitti:
Cherry kirjoitti:Repäisin tänään ja värjäsin kuparinruskeiksi. :D

Oho, aika rohkee teko. Pistä kuvaa nii nähdään millaset ne on :)

Itse kävin myös leikkauttamassa lyhyeksi hiukset torstaina, ja nää on vielä vähän lyhyemmät kun Cherryllä mutta ei onneks paljoo :D seuraavaks odottelen että nää tästä kasvais hiukan pitemmiksi :mrgreen:.

Mä leikkautin vaan sentin pois, kun yritän taas kasvatella hiuksia. :) :D Kuinka pitkistä hiuksista leikkasit lyhyemmäksi? :)


Oli tosiaan jo pitkään mielessä, et haluan kokeilla jotain tummempaa väriä, vaikka blondin koenkin omaksi värikseni ja siihen suuntaan taas varmasti jossain vaiheessa pyrin. Mut jospa nyt vaikka pari vuotta olis vähän tummempi. :) Tätä väriä on vähän hankala saada vangittua kuviin (tietty jos ottais vaikka tolla järjestelmäkameralla, niin tulis varmasti parempia kuvia muutenkin). Nää on hiukset on nyt aika punertavat. Olen tyytyväinen kyllä. Jossain vaiheessa haikailin punaisten perään, mutta ne on niin vaikeahoitoiset ja tuppaa haalistumaan nopsaan. Siksi siis päädyin tähän kupariin.


Tässä jonkilaista kuvaa:


Kuva

Kuva
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Shelle` » 28 Tammi 2013, 00:44

Cherry, toi kuparin ruskeahan on tosi hyvä & sopii sulle mielettömän hyvin :). Mulla oli aikaisemmin tän pituset hiukset (noin suurin piirtein). Voisin ehkä itsekin pistää jonkunlaista kuvaa mun nykyisistä hiuksista :lol: (en tosin tiedä kehtaanko mutta katotaa jos uskallan niin sitten laitan) Mä oon miettiny et värjäisin joskus tässä hiukset mustaksi, mut toisaalta ehkä mielummin oisin vaalee hiuksinen (oikeesti mulla on ruskeet hiukset, ja nytki mulla on vaaleit raitoi & osa väristä on kerenny haalistuu jo pois :(.)
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Hiukset

ViestiKirjoittaja Mosse » 28 Tammi 2013, 14:10

^
Ihana väri ja leikkaus :).
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron