Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

Kerro mielipiteesi

Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

Kyllä, kaikki tekee virheitä.
12
86%
Ei sellaista voi antaa anteeksi.
2
14%
 
Ääniä yhteensä : 14

Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Lovers » 24 Kesä 2009, 23:49

Eli pitäisikö Samin antaa EJ.lle raiskaus anteeksi. Kunnon perustelut mukaan eli jos pitäisi niin miksi ja jos ei niin miksi ei!
Kuva]
Avatar
Lovers
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1849
Liittynyt: 30 Tammi 2009, 13:54
Lempihahmo(t): EJ,Mel, Dan, Philip ja Nate
Lempipari(t): Bope,EJami,Danloe

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Kripe » 25 Kesä 2009, 00:15

No, tavallaan itseänikin kyllä v**uttaa tämän EJ:n ja Samin tarinan alku. Jos puhutaan tosielämästä, en itse antaisi raiskaajalleni anteeksi, jos hän ei katuisi tekoaan tosissaan. Kuitenkin kun puhutaan raiskauksesta saippuasarjassa ja kyseessä on muuten näin mahtava pari, olen likimain unohtanut koko asian, sillä Sami itsekin on antanut anteeksi EJ:lle. Ja kyllähän se totta on, että kaikki tekevät virheitä. Ja tietysti olisi varmasti ihan eri asia, jos tulisin raskaaksi tälle raiskaajalle ja hän todistaisi oikeasti olevansa pahoillaan ja olisi hyvä isä lapselle. Ja tätä viittaan ylempään tekstiin.
Viimeksi muokannut Kripe päivämäärä 25 Kesä 2009, 01:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Kripe
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1521
Liittynyt: 28 Maalis 2009, 22:43
Lempihahmo(t): EJ & Sami
Lempipari(t): Ejami, Tanna... :)

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Ejfan » 25 Kesä 2009, 00:37

Tässä varmaankin tarkoitetaan suomessa meneviä jaksoja. Tässä vaiheessa anteeksi antaminen olisi yhtä tyhjän kanssa, koska EJ ei vielä tajua tehneensä mitään pahaa. Ja vaikka EJ olisi jo nyt pahoillaan niin ei se mene niin, että tänään tehdään pahaa ja huomena annetaan anteeksi, jos niin olisi se olisi sairasta. Kun joku esim raiskaa, jonkun siihen kuuluu viha, pitää saada vihata, sillä se auttaa pääsemään sen yli. Anteeksi antaminen vapauttaa itsensä, jos vihaa jotain ihmistä koko ajan se vie osan itseään mukanaan pois, kun pystyy antamaan anteeksi niin on itsellä helpompi elää. Tiedän sen omasta elämästäni. Samin pitää myös tarkoittaa sitä, että antaa anteeksi, sillä pelkät sanat eivät merkitse mitään. EJ katui tekoaan, joten minä antaisin hänelle anteeksi. Sillä uskon siihen, että melkein kaiken voi saada anteeksi, jos oikeasti katuu tekemäänsä pahaa.
Viimeksi muokannut Ejfan päivämäärä 30 Kesä 2009, 09:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Kripe » 25 Kesä 2009, 01:08

Ejfan kirjoitti:EJ katui tekoaan, joten minä antaisin hänelle anteeksi. Sillä uskon siihen, että melkein kaiken voi saada anteeksi, jos oikeasti katuu tekemäänsä pahaa.


Joo, tässä kyllä olen samaa mieltä. Ja jokaiselle tulee antaa toinen mahdollisuus.
Niin, jos mut raiskattaisiin, voisin antaa raiskaajalle anteeksi siinä tapauksessa, että hän kaikin keinoin yrittäisi todistaa tehneensä virheen, ikinä en kyllä unohtaisi. Jokainen ihminen kyllä tekee virheitä elämässään ja itse uskon toiseen mahdollisuuteen. Itse olisin toivonut sitä (toista mahdollisuutta) eräässä tapauksessa, joka muutti koko elämäni. Itsekin olen antanut anteeksi ihmisille asioita, jotka ovat todella loukanneet minua, vaikka he eivät olekaan pyytäneet anteeksi, mutta ovat olleet pahoillaan muuten. Ei tämä lyhyt elämä ole tarkoitettu niin, että sun tulisi vihata koko elämäsi sellaista ihmistä, joka on tehnyt sulle pahaa. Se on kyllä totta, että mullakin toimii tämä "vihataan ensin, niin sitten on helpompi antaa anteeksi"-tapa. Mutta jokainen taplatkoon tyylillään, minä taplaan näin. :)
Avatar
Kripe
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1521
Liittynyt: 28 Maalis 2009, 22:43
Lempihahmo(t): EJ & Sami
Lempipari(t): Ejami, Tanna... :)

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Ejami vs Safe » 25 Kesä 2009, 14:58

Vastasin kyllä, koska EJ todella katui tekoaan.
Kuva
Avatar
Ejami vs Safe
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 237
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 20:58
Paikkakunta: Turku

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja talitintti » 25 Kesä 2009, 22:19

Vastasin ei, koska raiskaus on yleensäkin tekona todella anteeksianatamaton. Olen hieman eri linjalla tuossa katumuksessa, koska minusta katumuksen ei pitäisi vaikuttaa anteeksi antamiseen. EJ ei ainakaan vielä ole näyttänyt minkäänlaista katumusta ja itse kyllä ajatetelen, että katumuksen ei pitäisi vaikuttaa tulevaan rangaistukseen/toimintaan radikaalisti. Jos tilannetta rinnastettaisi todelliseen elämään niin veikkaan, että todella harva antaisi raiskaajalleen anteeksi vaikka hän tulisi polvillaan rukoillen pyytämään anteeksi, ainakaan minä en antaisi. Vielä kun otetaan huomioon, että EJ on päässyt oikeastaan liiankin helpolla tähän asti pelkällä kieroilulla, eikä hän ole joutunut vastaamaan mistään tekemästää pahasta niin tuntuu, että EJ saa tehdä ilkeyksiään aivan vapaasti ja silti pääsee kuin koira veräjästä.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja soulmate » 25 Kesä 2009, 22:47

Vastasin kyllä. EJ todella katui tekoaan ja ansaitsi anteeksiannon, jos sille tapahtumalle on edes oikea nimitys raiskaus. Sillä raiskaukseen kuuluu estely ja Sami ei sitä tehnyt. Tietysti anteeksi antamiseen kuuluu katumus, minä en ainakaan antaisi anteeksi, jos ihminen ei kadu tekoaan. Ja minua ihmetyttää se, että EJ:lle ei heru anteeksi antoa, sillä onhan Jack raiskannut Kaylan ja Jenniferin isä raiskasi Jenniferin äidin.Ja ne on annettu anteeksi. Se ikävä tapahtuma toi myös mukanaan iloa, Johnnyn. Harva ihminen tosiaan antaisi anteeksi raiskauksen, se tekeekin Samista ainutlaatuisen ihmisen hyvälllä tavalla.
Kuva
Avatar
soulmate
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1153
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 00:22
Lempihahmo(t): Tony,EJ,John,Anna, Marlena, Sami
Lempipari(t): Tanna, EJami,J&M

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja talitintti » 25 Kesä 2009, 22:57

Menee offin puolelle, mutta koen hyväksi huomauttaa.

soulmate kirjoitti:Vastasin kyllä. EJ todella katui tekoaan ja ansaitsi anteeksiannon, jos sille tapahtumalle on edes oikea nimitys raiskaus. Sillä raiskaukseen kuuluu estely ja Sami ei sitä tehnyt.


Ei, ei.. Raiskaukseen ei kuulu estely, kummankaan puolelta. Raiskaus on toisen pakottamista sukupuoliyhteyteen, joko uhkaamalla tai väkivaltaisella käyttäytymisellä. Raiskaus on myös jos uhri laitetaan tilaan, jossa hän on kykenemätön puolustautumaan ja näin ollen hänet raiskataan. Myös pelkkä yritys on ainakin Suomessa rangaistava. Nämä on tietysti Suomen laista napsittuja kohtia, eikä minulla ole tietoa mitä Jenkkien laki ajattelee asiasta.

Minusta EJn teko kyllä täytti nuo tunnusmerkit. EJ uhkaili Samia ja ei Sami mitenkään ilosta kirmannut kun EJ ehdotti seksiä.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja soulmate » 25 Kesä 2009, 23:02

Se on vähän tulkinta kysymys, se yleensä tulkitaan seksuaaliseksi hyväksikäytöksi, joka ei ole niin törkeä teko kuin raiskaus. Esim. ihan suomessa sammuneen ihmisen hyväksikäyttöä ei lasketa raiskaukseksi suomen lain mukaan. Mikä on mielestäni tekona vielä kamalampaa kun ei tiedosta, että on ollut sukupuoliyhteydessä
Kuva
Avatar
soulmate
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1153
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 00:22
Lempihahmo(t): Tony,EJ,John,Anna, Marlena, Sami
Lempipari(t): Tanna, EJami,J&M

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Kripe » 26 Kesä 2009, 00:43

talitintti kirjoitti:Vastasin ei, koska raiskaus on yleensäkin tekona todella anteeksianatamaton. Olen hieman eri linjalla tuossa katumuksessa, koska minusta katumuksen ei pitäisi vaikuttaa anteeksi antamiseen. EJ ei ainakaan vielä ole näyttänyt minkäänlaista katumusta ja itse kyllä ajatetelen, että katumuksen ei pitäisi vaikuttaa tulevaan rangaistukseen/toimintaan radikaalisti. Jos tilannetta rinnastettaisi todelliseen elämään niin veikkaan, että todella harva antaisi raiskaajalleen anteeksi vaikka hän tulisi polvillaan rukoillen pyytämään anteeksi, ainakaan minä en antaisi. Vielä kun otetaan huomioon, että EJ on päässyt oikeastaan liiankin helpolla tähän asti pelkällä kieroilulla, eikä hän ole joutunut vastaamaan mistään tekemästää pahasta niin tuntuu, että EJ saa tehdä ilkeyksiään aivan vapaasti ja silti pääsee kuin koira veräjästä.


Seuraatko Amerikan jaksoja? Niissä EJ on kyllä moneen otteeseen kertonut olevansa pahoillaan,
mutta totta kyllä on, että onhan EJ päässyt aika helpolla. Ja kyllä, niinkuin ylempänä sanoinkin, viha on päällimäinen tunne mitä tuntisin aluksi. Mutta kyllä mä lopulta lopettaisin raiskaajan vihaamisen, koska tää elämä on musta ihan liian lyhyt vihaamiseen, mutta ikinä en tietysti unohtaisi, enkä ajattelisi mitenkään lämmöllä sitä. Ja totta on, että voisi kyllä olla minullakin sulattelemista raiskauksen suhteen, ja mistä sitä tietää, voisi hyvin ollakin etten antaisi anteeksi, jos tämä todella käyttäisi esim. väkivaltaa raiskauksessa yms.
Avatar
Kripe
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1521
Liittynyt: 28 Maalis 2009, 22:43
Lempihahmo(t): EJ & Sami
Lempipari(t): Ejami, Tanna... :)

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja talitintti » 26 Kesä 2009, 12:19

soulmate kirjoitti:Se on vähän tulkinta kysymys, se yleensä tulkitaan seksuaaliseksi hyväksikäytöksi, joka ei ole niin törkeä teko kuin raiskaus. Esim. ihan suomessa sammuneen ihmisen hyväksikäyttöä ei lasketa raiskaukseksi suomen lain mukaan. Mikä on mielestäni tekona vielä kamalampaa kun ei tiedosta, että on ollut sukupuoliyhteydessä


Ei minusta hyväksikäyttökään ole sen hyväksyttävämpi, mutta minä kyllä katson, että raiskauksen tunnusmerkit täyttyvät. EJ uhkasi Samia, että ei pelasta Lucasia ja kertoo Lucasille (en enää edes kykene muistamaan mitä hän uhkasi kertoa).

Kripe kirjoitti:Seuraatko Amerikan jaksoja?


En pahemmin, mutta tällä foorumilla ei voi välttyä tulevilta tapahtumilta.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Ejfan » 26 Kesä 2009, 13:42

Eipä tolla ole väliä oliko se raiskaus vai seksuaalista hyväksikäyttöä, sillä kummatkin niistä ovat tekoina rangaistavia. Mun yksi kaveri on raiskattu ja hän on sitä mieltä, että hänellä olisi helpompi elää jos voisi antaa anteeksi sen, että hänet raiskattiin, mutta tämä kyseinen tyyppi kiusaa aina välillä tätä kaveriani eikä kadu ollenkaan tekoaan.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Lovers » 29 Kesä 2009, 12:38

Vastasin itse kyllä, koska EJ todella rakastaa Samia ja on pahoillaan siitä mitä teki.
Kuva]
Avatar
Lovers
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1849
Liittynyt: 30 Tammi 2009, 13:54
Lempihahmo(t): EJ,Mel, Dan, Philip ja Nate
Lempipari(t): Bope,EJami,Danloe

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja Cassieback » 04 Syys 2009, 21:28

No vastasin kyllä, vaikka toisaalta...

omaa elämääni ajatellen itse en antaisi anteeksi tuollaista tekoa, mutta kun kumminkin puhutaan amerikkalaisesta saippuasarjasta, niin ehkä sen voisi tässä tapauksessa antaa anteeksi... :roll:

Ja kun EJ Amerikn jaksoissa on monia kertoja sanonut olevanSA pahoillaan, ja Sami on antanut anteeksi

Ja EJami on kohtalo, joten............. :mowa:
EJami is destiny
Cassieback
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 22
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 21:19

Re: Pitäisikö Samin antaa EJ:lle anteeksi, että raiskasi tämän?

ViestiKirjoittaja jansku » 07 Syys 2009, 01:25

Ei se ollut raiskaus. Vaan tosiaan seksuaalista hyväksikäyttöä. Raiskaaja ei anna uhrille minkäänlaisia vaihto ehtoja, vaan tekee kaiken niin kuin itse haluaa(Niin ainakin sanoo suomen laki!)

Mitä tulee anteeksi antoon, niin itse luultavasti antaisin Ej:lle anteeksi, koska EJ todella katui ja sai Samin vielä tuntemaan rakkautta EJ:tä kohtaan.Tosin anteeksi antoon menisi kyllä enemmän aikaa kuin 1,5 vuotta, mutta tämä on saippua sarja ei oikeata elämää. EJ:kin on tavallaan itse myös itse uhri, koska EJ on kasvanut ilman äidin rakkautta ja EJ:lle on opetettu, että pahuus on oikein. EJ:lle pahuus on kuin joillekin ihmisille uskonto, joka merkitsee koko elämää. Kysyn vaan miten tuollaisella kasvatuksella ja geeneillä voi kasvaa hyvä ihminen?
Vain ainoastaan rakkaus voi muutttaa ihmisen, niin kuin se muutti EJ:n, mikä on ainoastaan hyvä asia!
Kuva
Avatar
jansku
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 2876
Liittynyt: 28 Elo 2008, 14:50
Paikkakunta: Espoo
Lempihahmo(t): EJ, Tony, John, Marlena
Lempipari(t): EJami&Jarlena!


Paluu Äänestykset/kyselyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron