Suosikkikappaleet

Yleistä keskustelua musiikista

Suosikkikappaleet

ViestiKirjoittaja talitintti » 04 Helmi 2009, 23:22

Mikä/mitkä on siis suosikkikappaleitasi. Perustelut ei varmasti ole kiellettyjä. Olisi varmasti kiva, jos kappaleen linkittäisi ([url=osoite]Linkin teksti[/url]) esimerkiksi YouTubesta niin jos joku muu haluaa kuulla sen pystyisi helposti löytämään sen.

Tässä muutama esimerkki kappaleista, joista minä pidän. Joskus tulee vastaan kappaleita, joissa se jokin ei nappaa, mutta siihen liittyy jokin läheinen muisto, joten siksi pidän kappaleesta todella paljon.

Yö - Ihmisen poika
(Pahoittelen huonoa videota, mutta olin laiska ja nappasin ensimmäisen jonka löysin. :)) Ihmisen poika on vain niin kaunis tarina pienestä ihmisen alusta. Kun tietää kappaleen taustalla olevan tarinan ja pystyy sitä kautta peilaamaan lyriikoita ja tarinaa kappale nousee aivan toisiin sfääreihin. Kappaleen tempo on ihana rauhallinen ja kuten jo muutamaan kertaan mainitsin tarina on ihana.

Yö - Rakkaus on lumivalkoinen
Myönnetään olen Rakkaus on lumivalkoisen mukana tuomia faneja. Muistan varmasi ikuisesti sen kun kuulin ROLVin ekaa kertaa ja rakastuin täysin, se oli siitä kerrasta kiinni ja sillä tiellä ollaan edelleen. Vaikka monet tuon aikaisista rakkauksista ovat kadonneet, Yö, Olli ja ROLV on pysynyt. Taas kerran tarina on kaunis, suorastaan riipaisevan kaunis ja Ollin esittämänä kappale on jotain niin ihanaa, että jopa minä herkistyn.

Elastinen - Anna sen soida
Hiukan erilaista musiikkia. :) Tätä kuuntelin aiemmin lähinnä vain muistojen takia. Tätä kuunnellessa palaan muistoissa penkkeihin ja siihen kuinka palelin Lucian puvussa rekan lavalla kun juuri sillon oli valehtelematta talven ensimmäiset kunnolliset pakkaset. Muuten olen kuunnellut tätä lähinnä sellaisena kappaleen kun tarvitsee energiaa kuten autolla pitkää matkaa ajaessa Anna sen soida tullessa radiosta radion ääni saattaa nousta hieman kovemmaksi. :)

Fintelligens - Miljoona
Jos Anna sen soida oli lukion kappale niin Miloona on nykyisen kouluni kappale. Heti kun kuulimme tämän kaverin kanssa totesimme, että tämähän on kun istuisi koulussa. Kappaleessa on tällainen liiketaloudellinen ote, joten tämähän on automaattisesti meidän tradenomien kappale. Siksi tätä on nyt sitten tullut kuunneltua muutamaan kertaan.

Fall Out Boy - Dance Dance
Tämähän on tällainen suhteellisen perinteinen FOBin kappale. Sanat ovat mielenkiintoiset ja omalla tavallansa hauskat. (But only the first mistake and I...) Aluksi en pahemmin pitänyt tästä kappaleesta, mutta ajan kuluessa aloin pitämään tästä enemmän ja enemmän.

Lisäksi on tietysti tällaisia "vakio loistavia kappaleita" kuten: Celine Dion My Heart Will Go On, HIM - Join Me In Death, Spice Girlsin Wannabe ja Mamma, Backstreet Boysin ja 'N Syncin koko alkupään tuotanto, joista ei voi olla pitämättä jo niiden legendaarisuuden takia. :)
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Suosikkikappaleet

ViestiKirjoittaja Emma » 11 Marras 2009, 19:18

Voih, niitä on todellakin aivan liikaa... Yleensä suosikit vaihtelee vähän, saattaa riippua myös mielialasta. Mutta, listaanpa tähän vähän näitä mun kestosuosikkeja, joita jaksan aina vaan kuunnella uudelleen ja uudelleen.

Anna Puu - Kolme vuodenaikaa
Vaikka tämä onkin aika uusi kappale, niin rakastuin heti soundiin ja sanoihin. Todellakin hyvä kappale. Muutkin Annan levyn kappaleet ovat hyviä, erityisesti Kaunis päivä.

Evanescence - My Immortal
Yksi parhaista kappaleista, ikinä. Todella kaunis, mutta myös kamalan surullinen. Amy Leen ääni soi vahvana mutta herkkänä koko kappaleen läpi, ja videokin on aivan loistava. Muistan kun hullaannuin tähän joitakin vuosia sitten, minun oli aivan pakko saada kappaleen nuotit itselleni ja päästä soittamaan. Nyt ne samat nuotit on minulla vieläkin tallessa, ja tämä kappale on edelleenki yksi suosikkini soittaa.

Irina - Et huomaa
Tätä kappale on sanoinkuvaamattoman kaunis. Melodia on niin ihana, ah! Sanatkin ovat jotain niin kaunista.

Tori Amos - Baker Baker
Pidän muutenkin tällaisista ihanista ja syvällisistä pianoteoksista, ja tämä on hyvä esimerkki sellaisesta. Muutenkin Torin kappaleet (varsinkin ne vanhemmat) on hyviä.

Antti Tuisku - Valovuodet (Varjosi jäi)
En kyllä normaalisti kuuntele erikoisemmin Anttia, mutta tämä kappale on todellakin ansainnut paikkansa suosikkina. Paras Antin kappale ikinä. Joulutarina-elokuvaa en ole nähnyt, mutta haluaisin kyllä nähdä.

Sum 41 - With Me
Tässä on aivan loistava kertsi! Sum 41 on muutenkin suosikkibändejäni, ja tämä kappale on niiden ehdototon suosikki ja todellakin pysyvä keskosuosikki.

Apulanta - Armo
Minun mielestäni Suomi-rockin ehdottomasti paras biisi, kerrassaan mahtava. Perusteluja tuskin tarvitsee. Pidän Apulannan musiikista muutenkin tosi paljon, muita loistavia kappaleita on mm. Koneeseen kadonnut ja Maanantai.

Gustavo Santaolalla - The Wings
Tällä kertaa sanoton kappale. Tosi kaunis, meinaan aina ruveta itkemään kuullessani tämän Brokeback Mountainissa. Jotenkin tuntuu, että tähän sisältyy niin paljon, vaikkei lyriikoita ole.

Sonata Arctica - Tallulah
Tämäkin on sellainen kappale, joka saa minut vähän herkistymään. Sanat ovat kauniit, ja varsinkin piano-osuus on sanoinkuvaamattoman ihana. Mielestäni Sonata Arctican paras kappale.

Nightwish - The Islander
Uuden kokoonpanon paras kappale, ja muutenkin yksi Nightwishin parhaista. Marcolla on todella hyvä ääni, ja se sopiikin tähän. Video on yksi parhaista ikinä, tuollainen kivikautinen, ja siinä on jotain tiettyä salaperäisyyttä.

On mulla paljon muitakin suosikkejä, mutta nämä ovat aika paljon suuntaa-antavia, millaista musiikkia kuuntelen.
Ois paratiisi meillä täällä näin
jos elettäisiin aina lähekkäin
ja vaikka faunin, peikon, keijunkin
suru silloin kiinni saa
se ei vie mukanaan
Avatar
Emma
Töissä Basic Blackissa
Töissä Basic Blackissa
 
Viestit: 519
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 15:57

Re: Suosikkikappaleet

ViestiKirjoittaja Shelle` » 27 Loka 2012, 16:35

Emma kirjoitti:Voih, niitä on todellakin aivan liikaa... Yleensä suosikit vaihtelee vähän, saattaa riippua myös mielialasta.
Mulla on aikalailla sama. Mutta tässä jotain mun suosikkibiisejä ~ Nauttikaa tai inhotkaa. ;)

Anna Puu - Kolme pientä sanaa
Osa teistä on ehkä kuullutkin tän kun tää soi radiossa nykyään lähes koko ajan. Mutta tätä en kyllästy kuuntelemaan koskaan, nää sanat iskee suoraan sydämmeen, ja Annalle tää biisi sopii loistavasti.

Cheek feat Jontte - Mikä siinä on
Tää on yks Cheekin parhaimmista biiseistä. Pystyn niin hyvin samaistumaan näihin sanoihin. Niin mahtava biisi.

Johanna Kurkela - Oothan tässä vielä huomenna
Aaws, melodia & sanat on jotain niin kaunista. Tykkään todella paljon. Ihana biisi!
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Suosikkikappaleet

ViestiKirjoittaja Nicole96 » 20 Tammi 2013, 23:15

1. Charlotte Perrelli - Hero
2. Bonnie Tyler - Total Eclipse of The Heart
3. Anna Vissi - Everything
4. Cher - Strong Enough
5. Charlotte Perrelli - The Girl
6. Kaliopi - Crno I Belo
7. Krista Siegdirds - Marry Me
8. Christina Aguilera - Hurt
9. Dana International - Ding Dong
10. Abba - Dancing Queen
11. Pastora Soler - Quedate Conmigo
12. Safura - Drip Drop
13. Anna Vissi - Who Cares About Love
14. Jessica Andersson - I Did It For Love
15. Anastasia Vinnikova - I Love Belarus
16. Alsou - Solo
17. Sarah Dawn Finer - Moving On
18. Dana International - Diva
19. Charlotte Perrelli - Where were you
20. Abba - Mamma Mia
Nicole96
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Marras 2012, 21:04
Lempihahmo(t): Nicole ja Samantha
Lempipari(t): Brady ja Nicole

Re: Suosikkikappaleet

ViestiKirjoittaja Shelle` » 04 Marras 2019, 18:48

Suvi Teräsniska - Ihmisen poika
Talitintti mainitsikin tämän tuossa aloituksessa Yön versiona, mutta minä pidän enemmän Suvin versiosta. Suvin hento ääni, ja Yön sanat sopivat hyvin yhteen. Kappale on herkkä, ja kaunis.

Jannika B - Aplodit mulle
Kertoo hyvin siitä, että kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää. Hienot sanat, ja Jannikan äänelle juuri sopiva kappale.

LOHTU - Live Aid Uusi Lastensairaala
Kaunis kappale. Upeat sanat. Tiivis tunnelma välittyy myös videon kautta.

Suvi Teräsniska - Vieraskirja
Kauniit sanat. Sopii Suvin äänelle mainiosti. Pystyn hyvin samaistumaan kappaleeseen.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena


Paluu Musiikki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron