Matkustaminen

Sana on vapaa kohtuuden rajoissa

Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Shelle` » 01 Helmi 2013, 21:35

Varmasti meistä on jokainen käynyt joskus ulkomailla, mutta missä olette käynneet? Missä tahtoisitte käydä tulevaisuudessa? Pidättekö matkustelemisesta? Tänne saa kertoa vaikka omia matkakokemuksiaan jos haluaa, ja keskustella muutenkin matkustamisen hyvistä & huonoista puolista.

Itse olen käynyt Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Teneriffalla, Ranskassa, Amsterdamissa, Madeiralla. Ja tykkään kyllä matkustamisesta paljon, ja haluiaisin käydä New Yorkis, Los Angelesissa & Lontoossa :D Parasta siinä on se että näkee tietty uusia paikkoja, ja maisemia! Ja että voi ottaa vaa rennosti stressaamatta mistään :)
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Cherry » 03 Helmi 2013, 14:16

Olen käynyt pariin otteeseen Virossa ja Venäjällä, Ruotsissa (Grönä Lundin huvipuisto on kiva!), Maltalla (3 viikon kielikurssi isäntäperheessä), Espanjassa (Granadassa, oltiin viikko lukion espanjan ryhmän kanssa ja asuttiin ihan perheiden luona) ja Ranskassa (Nizza).

Ihan hirveesti en oo päässy matkustelemaan, mut on tuossa jo aika paljon mun mittakaavalla. :D Suomen sisällä onkin tullut matkusteltua ulkomaanmatkojenkin edestä. Tällä hetkellä ei köyhänä opiskelijana ole varaa matkustella. Olen kyllä miettinyt, että voisin lähteä 3 kk ulkomaille työharjoitteluun koulusta. :) Swazimaa houkuttelisi.

Pariisiin tahdon myös päästä. Se on suuri unelma ollu jo pitemmän aikaa. Silloin kun oltiin Nizzassa, niin oltais tahdottu viettää pari päivää Pariisissa, mutta tuli aikatauluongelmia ja itse satuin tuolla reissussa olemaan vähän kipeäkin, niin ei se varmaan ois ollu siltäkään kantilta ihan järkevää. Olenkin päättänyt jo, että annan sitten itselleni 2015 valmistujaislahjaksi tuon Pariisin matkan. :lol: Muita unelmakohteita olisi muunmuassa: Japani, Pohjois-Amerikka (pieni road trip, käytäis esim. Seattlessa ja Los Angelesissa), Australia...
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Shelle` » 03 Helmi 2013, 19:03

Cherry kirjoitti:Pariisiin tahdon myös päästä. Se on suuri unelma ollu jo pitemmän aikaa. Silloin kun oltiin Nizzassa, niin oltais tahdottu viettää pari päivää Pariisissa, mutta tuli aikatauluongelmia ja itse satuin tuolla reissussa olemaan vähän kipeäkin, niin ei se varmaan ois ollu siltäkään kantilta ihan järkevää. Olenkin päättänyt jo, että annan sitten itselleni 2015 valmistujaislahjaksi tuon Pariisin matkan. :lol:
Pariisi vaikuttaa tosi upealta paikalta! Itse en oo nähny sieltä muuta kuin Eiffel Tornin :lol:, mutta haluisin ehdottomasti päästä käymään siellä uudestaan & tutustumaan kunnolla siihen kaupunkiin! :pop
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Ejfan » 04 Helmi 2013, 18:23

Mä oon ollut 6 kertaa Lontoossa ja oon syntynyt myös siellä :) Olen ollut tietysti ruotsinlaivalla kuten myös Tallinassa, mutta en ole sen enempää päässyt tutustumaan kyseisiin maihin, vaikka voisi olla mahtavaa kierrellä vähän enemmänkin :) Olen käynyt kerran Berliinissä, ja Espanijassa useissa eri kaupungeissa kuten Barcelonassa.
Miehen kanssa olin kiertelemässä Etelä-Afrikkaa häämatkalla mm. kapkaupungissa. Siel oli tosi kaunista, suosittelen ! kesällä olisi tarkoitus mennä jonnekin päin italiaan ja Myös Venäjälle Moskovaan tai Pietariin :)
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Shelle` » 05 Helmi 2013, 01:20

Ejfan kirjoitti:Mä oon ollut 6 kertaa Lontoossa
Oi, oon niin kateellinen :D se on varmasti tosi hieno paikka :inlove
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Sam » 06 Helmi 2013, 23:02

Olin viime vuoden toukokuussa Pariisissa! Todellakin kannattaa käydä tsekkaamassa kyseinen paikka ja suosittelen pyörimään illalla Eiffelin luona. Tunnin välein 5 minuutin ajan tornissa välkkyy valot ja se näky on aivan uskomaton!

Jos on aikaa ja vähänkään lapsenmielisyyttä niin kannattaa varata kokonainen päivä Disneylandiä varten! Tai parikin päivää, koska yhdessä päivässä ei valitettavasti ehdi kiertää molempia puistoja läpi :( Itse en ehtiny Walt Disney -studio -puiston puolelle ollenkaan, koska paikka on todellakin ihan järjettömän iso eikä siellä kannata juoksennella paikasta toiseen vaan nauttia :) JA jos haluaa välttää ruuhkat/ isot ihmismäärät kannttaa mennä vähän kylmempänä päivänä. Kun mä olin siellä niin ilma oli vähän aika kylmä ja tuulinen, mutta se ei todellakaan menoa haitannut! :lol: Aika monessa laitteessa ym. paikassa pääsi max. vartin jonottamisella kyseiseen vempaimeen ja veikkaanpa että jos sää olisi ollut yhtään lämpimämpi tai aurinkoisempi ois joutunut jonottamaan varmaan tunninkin.

Tässä muutama mun ottama kuva :lipova Tuli muuten nälkä katsellessa tota omenapiirakkaa!

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Hohoh, voisin kirjottaa vaikka kuinka paljon kyseisestä reissusta ym, mutta ehkä jätän tähän :D Toivottavasti pääsette joskus käymään Pariisissa!

Nyt toukokuussa olis tarkotus suunnata Norjaan ja osallistua Maailman suurimpaan katuviestiin :jänskättää
Ja syksyllä pääsen vihdoinkin ekaa kertaa elämässäni Saksaan, jonne oon aina halunnut! Sukulaisia siellä ym.
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Cherry » 10 Helmi 2013, 16:07

Nuo kuvat eivät yhtään helpota Pariisi matkakuumettani. :lol: Hienoja kuvia joka tapauksessa ja kiitos vinkeistä. :)
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Mosse » 10 Helmi 2013, 20:44

Hienoja kuvia, Sam :).
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Sam » 10 Helmi 2013, 23:53

Haha, kiitos :)
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja dharma » 11 Helmi 2013, 08:44

Mie olen käynyt Virossa, Turkissa, Israelissa, Chilessä ja kaksi kertaa Usassa (Floridassa). Suosittelen Miamin seutua :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lisää kuvia ja matkakertomukset löytyvä täältä.
Kuva
Banner and avatar by me
Avatar
dharma
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Mosse » 11 Helmi 2013, 21:21

Näyttää olleen mahtava reissu :). Ihania kuvia.
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Shelle` » 11 Helmi 2013, 23:39

Upeita kuvia, Sam & dharma! Ja teidän matkakertomukset vaikuttivat myös mielenkiintoisilta :).
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Sam » 12 Helmi 2013, 18:24

Kivoja kuvia dharma! Toivottavasti itsekkin pääsisi joskus Miami Beachille ja muutenkin Yhdysvaltoihin :)
Kiitos Shelle :)
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Cherry » 12 Helmi 2013, 19:15

Komppaan muita, upeita kuvia dharmallakin. :D
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Shelle` » 09 Syys 2019, 19:01

Kävin viime syksynä Roomassa. Olin neljä päivää, ja tykästyin maahan kovasti.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron