Sikainfluenssa?

Sana on vapaa kohtuuden rajoissa

Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja soulmate » 03 Marras 2009, 13:52

Aiotteko te ottaa sikainfluenssa rokotteen? Minä ainakin olen päättänyt ottaa sen, koska sehän takaa n. 80-90% suojan, vaikka taudista on turhaan tehty liian iso numero, sillä siihenhän kuoleen sairastuneista vain todella vähän. Mua vähän huvittaa se, että jotkut ihmiset eivät aio ottaa rokotetta sen vuoksi, koska eivät pidä neuloista. Pieni kipu se on siihen verrattuna, jos oikeasti sairastuu sikainfluenssaan ja pahimmassa tapauksessa kuolee siihen tai tartuttaa sen johonkin toiseen ihmiseen, joka kuolee siihen.
Viimeksi muokannut soulmate päivämäärä 04 Marras 2009, 22:19, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva
Avatar
soulmate
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1153
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 00:22
Lempihahmo(t): Tony,EJ,John,Anna, Marlena, Sami
Lempipari(t): Tanna, EJami,J&M

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja talitintti » 03 Marras 2009, 15:39

Eikös joskus uutisoitu, että sikainfluenssaan kuolee suunileen samaa luokkaa ihmisiä mitä tavalliseen kausi-influenssaan? Itselläni oli ns. kausi-influenssa vajaa vuosi sitten ja jos sika versio siitä on vielä pahempi niin teen kyllä kaiken mahdollisen, etten sitä saisi. Eli siis kyllä otan rokotteen heti kun vain se on mahdollista. Minä kuulun kuitenkin vasta neljänteen tai viidenteen ryhmään (alle 24 -vuotiaat) jotka saavat rokotteen, eli en ihan heti ole sitä saamassa.

Minä olen käsittänyt, että lähinnä rokotteesta kieltäytymisen syynä on sivuvaikutukset. Rokotteestahan on sanottu seuraavan oireita, kuten kuumetta ja pahoinvointia. Ainakin yksi kaverini totesi, että ei ole varma rokotteesta, koska pelkää sivuvaikutuksia. Itse en kuitenkaan näitä ihan nuin paljon pelkää.

Minä olen oikeastaan ihan yllättynyt kuinka vähän täällä tätä sika lenssua on, koska Kajaani on kuitenkin varuskunta kaupunki ja minä kuvittelin, että siellähän se ensimmäisenä räjähtää ja lähtee leviämään. Kuitenkin lehtitietojen mukaan prikaatilla sairastuneita on vain muutamia, eikä se ole riistäytynyt mitenkään käsistä.

Toivottavasti tuota tautia ei itselle tulisi, mutta jos tulee niin sitten se tulee.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

ViestiKirjoittaja HEIDI » 03 Marras 2009, 15:50

Minä myös aion ottaa rokotteen silloin kun se on mahdollista en ainkaan kuulu mihinkään riskiryhmään. Riskiryhmät ja raskaana olevat rokotetaan ensin. Muakin huvittaa se kun ihmiset ei uskalla ottaa rokotetta vain koska on piikki kammo. Minä pelkäsin pienenä neuloja. Mutta en enään . Tietenkin vähän jännittää kun pistetään mutta eikö se kuulu asiaan.
Kuva
Avatar
HEIDI
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3292
Liittynyt: 07 Elo 2008, 23:08
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja Ejfan » 03 Marras 2009, 16:10

Minäkin aion ottaa sen rokotteen, sillä ei ne sen sivuvaikutukset ole niin pahoja kuin se itse sikainfluenssa. Kun suomessakin arvioidaan, että joka kolmas ihminen saa sen. Itsekkin saan sen vasta sitten joskus tuhannen vuoden päästä. Siskon poikavauva sai sen eilen, eikä ainakaan vielä ole ollut sen suhteen mitään ongelmaa.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja talitintti » 03 Marras 2009, 16:23

Ejfan kirjoitti:Itsekkin saan sen vasta sitten joskus tuhannen vuoden päästä.


Meidän koulun terveydenhuolto oli arvioinut, että alle 24-vuotiaiden rokotukset voitaisi ehkä aloittaa aivan marraskuun lopussa tai joulukuun alussa. Itse olin aivan ihmeissäni siitä miten nopeasti kuitenkin se tulee, koska itsekin kuvittelin, että saisin rokotteen sitten joskus tuhannen vuoden päästä.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja Ejfan » 03 Marras 2009, 16:29

talitintti kirjoitti:
Ejfan kirjoitti:Itsekkin saan sen vasta sitten joskus tuhannen vuoden päästä.


Meidän koulun terveydenhuolto oli arvioinut, että alle 24-vuotiaiden rokotukset voitaisi ehkä aloittaa aivan marraskuun lopussa tai joulukuun alussa. Itse olin aivan ihmeissäni siitä miten nopeasti kuitenkin se tulee, koska itsekin kuvittelin, että saisin rokotteen sitten joskus tuhannen vuoden päästä.

Sekin kai riippuu siitä missä päin suomea asuu. Kun ainakin uutisissa sanottiin, että rokotuksien antaminen keskitetään pohjois- suomeen ja sitten keski- suomi jne. Kun mä asun Etelä-suomessa niin epäilen, että sen saanti menee reilusti ensi vuoden puolelle.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja Miinuu » 04 Marras 2009, 22:15

Täällä ilmeisesti yksi ja ainoa joka on jo saanut rokotteen !
Kuulun siis periaatteessa ensimmäiseen riskiryhmään, siksi päätettiin rokottaa jo tässä vaiheessa.
Suosittelen rokotusta ehdottomasti ! Pienempi paha se on kuin mahdollinen kuolema !
Minulle ei ole tullut rokotteesta mitään jälkioireita. No joo, pientä lihassärkyä on ollut kädessä mutta ei muuta.
Joten suosittelen ehdottomasti kaikkia ottamaan jos vain mahdollisuus !
Kuva
Avatar
Miinuu
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 151
Liittynyt: 29 Touko 2009, 20:42

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja Emma » 10 Marras 2009, 18:26

Minäkin otan rokotteen. En minä sitä possunuhaa pelkää, mutta ne jälkitaudit vähän hirvittää. Olen joskus aikaisemmin kokenut keuhkokuumeen, eikä se tosiaan ollut mitään kivaa.

Tosin, voi kyllä olla että kerkeän sairastaa ko. viruksen jo ennen kuin saan rokotteen, täällä päin sitä on just liikkeellä.
Ois paratiisi meillä täällä näin
jos elettäisiin aina lähekkäin
ja vaikka faunin, peikon, keijunkin
suru silloin kiinni saa
se ei vie mukanaan
Avatar
Emma
Töissä Basic Blackissa
Töissä Basic Blackissa
 
Viestit: 519
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 15:57

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja dharma » 21 Marras 2009, 11:27

Minä sain toissapäivänä työni puolesta possupiikin. Kuulun siis terveydenhuollon henkilökuntaan. No, seuraava yö oli yhtä tuskaa.. kuume nousi 38 asteeseen.. jäin sairaslomalle, nyt toista päivää ja kuumetta yhä yli 37 astetta. Käsi ei ole niinkään kipeä, kurkku on tosi kipeä ja päähän koskee jatkuvasti. Meille kerrottiin, että näitä oireita saa noin joka kymmenes ja nyt se sattui sitten mun kohdalle.

suosittelen kuitenkin ottamaan rokotteen! Se kuitenkin auttaa mahdollisiin jälkitauteihin. Itse epäilen jo sairastaneeni sikanuhan, mutta käskettiin silti ottaa piikki. En tiedä johtuiko omat oireet jo sairastetusta taudista vai piikistä.
Kuva
Banner and avatar by me
Avatar
dharma
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja Shelle` » 29 Marras 2009, 20:41

Onhan tämä ikävä tauti, vaatinut jopa monen ihmisen hengen. Itse sain toissapäivänä rokotteen, ja toivon etten saisi tuota tautia.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja Ejfan » 04 Joulu 2009, 02:35

Minä sain muutama päivä sitten sikainfluenssa rokotteen. Käsi on ollut siitä asti todella kipeä, mutta muita sivuvaikutuksia ei ole ollut.
Olin onnekas, kun sain rokotteen näin aikaisin, sillä Espoon terveysasemien rokotteet ovat loppuneet ja sen vuoksi terveet 3-24v rokotetaan vasta tammi-helmikuussa( Ne jotka eivät saa rokotetta muualta, kuten opiskelupaikasta.) Muutamat kaverit jotka saivat myös rokotteen saivat siitä jonkinlaisen allergisen reaktion, joka aiheutti mm. päänsärkyä.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sikainfluenssa?

ViestiKirjoittaja talitintti » 09 Joulu 2009, 16:32

Minä olen tässä tutkinyt tilannetta opiskelupaikkakunnalla ja kotipaikkakunnalla ja vertaillut kummassa saisin rokotteen aiemmin. Nyt näyttää siltä, että saan sen kotona aiemmin, koska Kajaanissa meidän korkeakoululaisten rokotukset myöhästyvät jatkuvasti. Niidenhän piti alkaa jo vajaa kuukausi sitten mutta edelleen tulee viestejä siitä, että rokotus on taas myöhdästynyt. Saan rokotuksen sitten parin viikon päästä kotiapaikakkunnalla. Minähän kuulun niihin, jotka ottivat myös vapaehtoisen kausi-influenssa rokotuksen, koska en todellakaan tahdo tässä vaiheessa opintoja olla sairaana viikkotolkulla.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron