Sekalainen löpinä

Sana on vapaa kohtuuden rajoissa

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 13 Helmi 2013, 00:02

Mä aloitin joskus yläasteen kasilla tai ysillä katsomaan paljon sarjoja ja leffoja ilman tekstityksiä

Ite en oo vielä uskaltanu kattoo elokuvia tai muita sarjoja (Päivien Viemään lisäksi) ilman tekstityksiä, tosin joskus vahingos on jääny tekstitykset laittamatta eikä se kyl tosin oo haitannu!
Voisin kokeilla jossain vaiheessa Paon kanssa, koska olen kuitenkin katsonut tekstien kanssa sarjan monesti ja varmaan osaan kaikki sanatkin jo ulkoa :D Niin katsoa ilman tekstitystä ja koittaa parantaa vieläkin enemmän kielitaitoa! :)

Olen tehnyt tänne hahmoittain/pareittain kertaukset ajalle syyskuu 2008-helmikuu 2012. En tiedä, kuinka paljon niistä saa irti . Ja tässä on video-muodossa loppuvuoden 2008 tapahtumat.

Hienoa tosiaan . Siitä on oikeasti apua varsinkin sanavaraston kerryttämisessä.


Joskus taisinkin vilkasta tota sun kertausjuttua, mutta en mitenkään erityisemmin. Täytyypä lukasta ja varmasti siitä on hyötyä! :)

Oon huomannu kyllä että paljon sanoja ja sanontoja ym. jää mieleen mitä ei oo ennen tienny! Kuulin ensimmäistä kertaa idiomin 'run errands' jokunen viikko sitten koulussa, kun idiomeja opeteltiin ja opettajani sanoi että kyseistä idiomia käytetään paljon saippuasarjoissa. Ennen tuota en ollu kuullutkaan koko sanontaa, mutta ton jälkeen varmaan kymmenen kertaa Päivien Viemäässä ja on kyllä jäänyt hyvin mieleen :D
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 14 Helmi 2013, 23:36

Shelle` kirjoitti:Mulla iski pieni paniikki, tajusin tässä että ens viikon perjantaina alkaa hiihtoloma, ja mun sisustus suunnitelma pitäs olla tuolloin valmis, enkä oo tehny siitä ku pienen murto-osan! Tässä tulee kiire :doh: No onneks vielä vähän reilu viikko aikaa :P
Tähän sanon sen verran vielä että sen pitääkin olla vasta viikolla 12 valmis :lol: muistin ihan väärin, mutta onneksi vielä on aikaa tehdä sitä.


Ja mun piti tulla jo aikasemmin toivottamaan hyvää ystävänpäivää kaikille, mutta en sitten kerinnyt, joten toivottavasti teillä oli mukava ystävänpäivä :pop
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 19 Helmi 2013, 00:36

Shelle` kirjoitti:^ Cherry, kuulostaa tosiaan hauskalta :D kuten Mosse sanoikin tuossa.

dharma kirjoitti:Morjens pitkästä aikaa!

Kiva nähdä että täällä keskustellaan, vaikkei sarjaa enää esitetä Suomessa. Mie oon katellut päikkäreitä youtubesta. Aloitin sillon kun Nelosella loppui ja jatkoin siitä. Nyt oon menossa 2011 heinäkuun jaksoissa ja vielä on kirittävää että pääsen Amerikan tahtiin :D
Moikka! :) Mäki oon välillä yrittäny youtubesta Päikkäreitä seurata, mutta oon vasta 2012 kesän jaksoissa :D, en kyllä paljoo niistä ymmärrä ku ei oo tosiaan tekstityksiä, mutta onneks jotain sentää :rofl:
Pitänee oikaista sen verran että alotin nuo amerikan jaksojen seuraamiset (2011 vuoden lokakuun jaksoista) :rofl: joten jos oon vähän pihalla kaikesta niin tossa yks syy + se että en oo kovin hyvä enkussakaan :faint.


Mutta mites foorumilaisten viikko on alkanut? :)
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja dharma » 20 Helmi 2013, 07:55

Hyvin on viikko alkanut. Tänään vietän vapaapäivää, muuten oon koko viikon töissä. Onneksi on niin hyvä opiskelija joka tekee munkin työt. To ja pe arvioin opiskelijaa, kun antaa näyttöä. Leppoisaa hommaa, kun voi luottaa opiskelijaan. Meille tuli toissapäivänä uusi telkkari, 50 tuumainen plasma. TV:n kautta pääsen katsomaan youtubesta päikkäreitä, kyllä kelpaa :D
Kuva
Banner and avatar by me
Avatar
dharma
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 20 Helmi 2013, 13:58

dharma kirjoitti:Hyvin on viikko alkanut. Tänään vietän vapaapäivää, muuten oon koko viikon töissä. Onneksi on niin hyvä opiskelija joka tekee munkin työt. To ja pe arvioin opiskelijaa, kun antaa näyttöä. Leppoisaa hommaa, kun voi luottaa opiskelijaan. Meille tuli toissapäivänä uusi telkkari, 50 tuumainen plasma. TV:n kautta pääsen katsomaan youtubesta päikkäreitä, kyllä kelpaa :D


No way! Oon niin kateellinen tosta telkkarista. Mikä olis parempaa kun katsoa Wilsonin yhteenpaluuta ens maanantaina 50 tuumasesta telkusta, tai muutenkin Päikkäreitä?! Taidan tulla kylään maanantaina ;)
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 20 Helmi 2013, 19:10

dharma kirjoitti:Meille tuli toissapäivänä uusi telkkari, 50 tuumainen plasma. TV:n kautta pääsen katsomaan youtubesta päikkäreitä, kyllä kelpaa :D
Tv:n kautta katsomaan Youtubea? Hmm.. kuulostaa erilaiselta mutta aika siistiltä jutulta :).

Ihanaa, perjantaina sitten se munkin loma alkaa vihdoin! :pomppii :ilontanssi
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja dharma » 21 Helmi 2013, 08:43

Shelle` kirjoitti:
dharma kirjoitti:Meille tuli toissapäivänä uusi telkkari, 50 tuumainen plasma. TV:n kautta pääsen katsomaan youtubesta päikkäreitä, kyllä kelpaa :D
Tv:n kautta katsomaan Youtubea? Hmm.. kuulostaa erilaiselta mutta aika siistiltä jutulta :).


Uusissa telkuissa on wifi, joten erittäin näppärä toiminto :)

Enää seitsemän päivää töitä ja sitten kahden viikon loma :sydan
Kuva
Banner and avatar by me
Avatar
dharma
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 22 Helmi 2013, 15:04

dharma kirjoitti:
Shelle` kirjoitti:
dharma kirjoitti:Meille tuli toissapäivänä uusi telkkari, 50 tuumainen plasma. TV:n kautta pääsen katsomaan youtubesta päikkäreitä, kyllä kelpaa :D
Tv:n kautta katsomaan Youtubea? Hmm.. kuulostaa erilaiselta mutta aika siistiltä jutulta :).


Uusissa telkuissa on wifi, joten erittäin näppärä toiminto :)

Enää seitsemän päivää töitä ja sitten kahden viikon loma :sydan
Ahaa :D vihdoin tosiaan se loma alkoi :jee
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Sam » 22 Helmi 2013, 19:52

Teillä loma alkaa ja mulla loppuu! Epäreilua :lol:
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Mosse » 23 Helmi 2013, 20:20

Nauttikaa lomistanne :cool.

Mulla oli torstaina alaviisurin kirurginen poisto. Ei ollut niin hirveää kuin pelkäsin :). Kipu on ollut ihan siedettävää eikä turvotustakaan onneksi tullut paljon. Kaipaan kyllä jo pureskelua :D.
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 24 Helmi 2013, 17:35

Mosse kirjoitti:Mulla oli torstaina alaviisurin kirurginen poisto. Ei ollut niin hirveää kuin pelkäsin :). Kipu on ollut ihan siedettävää eikä turvotustakaan onneksi tullut paljon. Kaipaan kyllä jo pureskelua :D.
Kuulostaa aika tuskalliselta, mutta hyvä jos se ei ollutkaan niin hirveää :).

Viikonloppu taas meni niin äkkiä :(, mutta jos sitä vaikka huomenna alkaisi väsäämään koulujuttuja :roll:.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 25 Helmi 2013, 22:33

Loma meni liian nopeasti! :D Pyhitin sen kyllä aika hyvin laiskotteluun, vaikka oikeasti olisi ollu järkevää aloittaa tekemään erästä raporttia. No mun mielestä se oli jo aika hyvin, että luin tenttikirjaa viikon aikana!

Nauttikaa siis lomasta!

Huomenna on vapaapäivä koulusta, mutta se menee mulla kyllä aika pitkälti siihen, että valmistaudun lähtemään Helsinkiin, The Killersin konserttiin. :D Ja sitten yöllä taas takasin. Huh. Meen onneks keskiviikkona vasta 12:30 kouluun, veikkaanpa silti, että yöunet jää aika lyhyiksi. Menin tänäänkin vasta 12:30 kouluun, joten sillä varjolla uskalsin valvoa Oscaritkin kokonaisuudessaan. :D Ja ehdin pari kolme tuntia vielä nukkua. On siitä jotain hyötyä, että asuu todella lähellä koulua. :lol: Mulla on ollut perinteenä katsoa Oscarit, tosin vasta neljättä vuotta katsoin ne ihan suorana. Siinä on oma jännityksensä. :') Toivottavasti ensikin vuonna koulu antaa sen verran myöten, että viitsii sen yön valvoa!
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 27 Helmi 2013, 01:28

Cherry, pystyykö sen Oscar-Gaalan katsomaan jostain? :roll:

Puolet lomasta on menny :( pian se loma taas on ohi.., onneksi sain jotain koulujuttuja sentään tehtyä :).
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Cherry » 27 Helmi 2013, 21:55

Eilen tuli Oscareista 2 tunnin kooste neloselta, mutta sitä ei taida nelosen nettitv:stä löytää... En osaa kyllä yhtään sanoa, varmasti jostain sen näkisi ihan kokonaisuudessaankin.
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Shelle` » 01 Maalis 2013, 13:34

Cherry kirjoitti:Eilen tuli Oscareista 2 tunnin kooste neloselta, mutta sitä ei taida nelosen nettitv:stä löytää... En osaa kyllä yhtään sanoa, varmasti jostain sen näkisi ihan kokonaisuudessaankin.
Höh :( taas mä missasin sen.. noh täytyy vaan yrittää etsiä sitä sitten jostain :roll:
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron