Sekalainen löpinä

Sana on vapaa kohtuuden rajoissa

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Kripe » 02 Tammi 2011, 17:36

Ejfan kirjoitti:Muutettiin tuossa kihlatun kanssa kuukaus sitten yhteen :)


Onnea teille kovasti! (:

Hei oikein hyvää alkanutta uutta vuotta teille kaikille! :)
(Olen tapani mukaan vähän myöhässä. :D)
Avatar
Kripe
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1521
Liittynyt: 28 Maalis 2009, 22:43
Lempihahmo(t): EJ & Sami
Lempipari(t): Ejami, Tanna... :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 02 Tammi 2011, 20:24

Kripe kirjoitti:
Ejfan kirjoitti:Muutettiin tuossa kihlatun kanssa kuukaus sitten yhteen :)


Onnea teille kovasti! (:

Hei oikein hyvää alkanutta uutta vuotta teille kaikille! :)
(Olen tapani mukaan vähän myöhässä. :D)


Kiitos: )

Mosse kirjoitti:Onneksi olkoon!


Kiitos!

Niin ja hyvää uutta vuotta!!!
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 19 Huhti 2011, 11:23

Mitäs te teette kesällä? Minä lähden kesäkuun puolessa välissä Lontooseen kesätöihin.
Aika kivaa ollaan pari kuukautta miehen kanssa erossa, kun minä olen Lontoossa ja se Berliinissä.:(
Sitten Syksyllä opiskelemaan vihdoin ja viimein!
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja talitintti » 22 Huhti 2011, 23:10

Kesällä tuskin tulee tehtyä mitään sen suurempaa ja kummallisempaa. No, kesäkuussa on tarkoitus mennä oikeustieteellisen pääsykokeisiin, joihin olen lukenut viimeiset kuukaudet kuin hullu. Katsotaan miten kokeissa menee ja tuleeko syksyllä muutto Rovaniemelle.

Ejfan; Mitä olet menossa opiskelemaan, jos voin udella?
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 26 Huhti 2011, 09:09

talitintti kirjoitti:Ejfan; Mitä olet menossa opiskelemaan, jos voin udella?

En mitään ihan varmuudella. Oon hakenut aika moneen paikkaan kuten oikeustieteelliseen ja myös ulkomaille.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja talitintti » 25 Kesä 2011, 23:32

Hyvää juhannusta - vaikkakin myöhässä, mutta koska minä olisin missään ajoissa... Itse en juhli juhannusta, koska minusta siinä ei ole mitään juhlimisen arvoista. Olin kyllä eilen mukana polttamassa kokkoa, tai ainkin yrittämässä sen polttoa. Kokkoa sytytettiin pari tuntia, mutta kun siitä ei saatu irti muuta kuin hirveä savu, luovutimme.

Noin yleisesti minulla alkoi stressitön aika, tavallaan. Pääsykokeet oikeustieteelliseen olivat tiistaina ja nyt odotellaan sitten neljä pitkää viikkoa tuloksia. Tiedän mokanneeni yhden kysymyksen, joka kyllä ärsyttää todella paljon. Enää tuolle ei voi mitään, joten nyt vaan odotellaan. Syksyn tullen lähden kuitenkin opiskelemaan ja muutan taas, riippumatta siitä millainen tulos Rovaniemeltä tulee. Muutto olisi siis taas edessä, taas, koska muutan neljän vuoden sisällä jo neljännelle eri paikkakunnalle. Josko sitä joskus onnistuisi juurtumaan jonnekin niin, että sitä pirun painavaa sohvaa ei tarvitsisi joka viikko kantaa muualle. :)
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Heinä 2011, 22:28

Aivan järkyttävää tuo mitä Norjassa tapahtui perjantaina. Miten joku voi olla niin hullu, että tappaa ihmisiä tuolla lailla.
Minä vihaan tuota ihmistä sydämeni pohjasta. Ainut "ihminen" jota vihaan tässä maailmassa. Miten se kehtaa sanoa olevansa kristitty? Ei kristitty tapa viattomia ihmisiä.
En tiedä kumpia käy enemmän sääliksi kuolleita vai henkiin jääneitä, sillä he joutuvat elämään tämän asian kanssa. Itse en tiedä pystyisinkö jatkamaan eteenpäin vaikka olenkin melko vahva. R.I.P
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja talitintti » 24 Heinä 2011, 22:43

Jotenkin vaikka täällä Suomessa tuntuu, että on kaukana tuosta kaikesta niin jotenkin tuntuu, että ei osaa oikein käsittää sitä tuskan määrää mikä Norjassa on nyt.

Olin tänään Eliittikisoissa joissa pidettiin avajaisten yhteydessä hiljainen hetki Norjan tapahtumien johdosta ja kisapaikalla oli suruliputus. Minusta oli hienoa miten täälläkin muistettiin Norjaa ja norjalaisia. Kisoissa oli kuitenkin norjalaisia kilpailijoita ja heidän tukijoukkojaan, joten heille ele oli heille varmasti tärkeä.

Minä vihaan tuota ihmistä sydämeni pohjasta. Ainut "ihminen" jota vihaan tässä maailmassa. Miten se kehtaa sanoa olevansa kristitty? Ei kristitty tapa viattomia ihmisiä.


Minä olen jotenkin ihmisenä jollain tavalla sellainen, että pidän tunteet erossa tällaisista asioista joten minä en suuremmin koe vihaa tätä tekijää kohtaan (kai se tuli opittua työn kautta kun oikeuslaitoksessa työskennellessa ei saanut/voinut laittaa tunteita mukaan isoissa jutuissa). En kuitenkaan väitä, että ymmärtäisin hän tekojaan, mutta viha ei ehkä ole minun kohdalla se päällimmäinen tunne, ehkä hämmennys on lähempänä. Jotekin hämmennystä aiheuttaa se miten näinkin vakavasti mieleltään sairas ihminen on voinut jäädä ilman hoitoa. Eikö kukaan ole oikeasti huomannut hänen mielensä järkkymistä ennen tätä? Pitääkö aina tapahtua jotain vakavaa ennen kun ryhdytään tutkimaan?
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Heinä 2011, 22:55

talitintti kirjoitti:Minä olen jotenkin ihmisenä jollain tavalla sellainen, että pidän tunteet erossa tällaisista asioista joten minä en suuremmin koe vihaa tätä tekijää kohtaan (kai se tuli opittua työn kautta kun oikeuslaitoksessa työskennellessa ei saanut/voinut laittaa tunteita mukaan isoissa jutuissa). En kuitenkaan väitä, että ymmärtäisin hän tekojaan, mutta viha ei ehkä ole minun kohdalla se päällimmäinen tunne, ehkä hämmennys on lähempänä. Jotekin hämmennystä aiheuttaa se miten näinkin vakavasti mieleltään sairas ihminen on voinut jäädä ilman hoitoa. Eikö kukaan ole oikeasti huomannut hänen mielensä järkkymistä ennen tätä? Pitääkö aina tapahtua jotain vakavaa ennen kun ryhdytään tutkimaan?

On oikeastaan ihan hyvä, että osaa pitää tunteet erossa tällaisesta, sillä se on aika raskasta käydä läpi tuollaisia tunteita. Minä en vaan osaa. Tuntuu ihan kamalalta, siltä kun olisin ollut siellä saarella mukana. Olen itkenyt tämän koko päivän. Se manifesti jonka se laittoi youtubeen oli ihan sairasta. Luulisi, että joku olisi ilmoittanut siitä s-postista poliisille, jonka moni oli saanut täällä Suomessakin.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja talitintti » 24 Heinä 2011, 23:13

Minä olen jo valmis juristiksi. Tunteeton ja jos tuntee jotain niin sitä ei näytetä muille, eli ihan perinteinen savolainen ihminen. :)

Minä "sorruin" myös tuohon "jossitteluun", joka nyt on täälä ja näin tapahtumien jälkeen aivan turhaa, mutta minä teen sitä aina niin miksi ei nyt. Minä pohdin sitä, että miten tämä tekijä pystyi olemaan niin vakuuttava, että hän sai nuoret tulemaan siellä saarella luokseen ja pystyi uskottelemaan kymmenille tai jopa sadoille ihmisille, että hän on poliisi ja tekee ainoastaan tutkimusta. Oliko hänellä joku tarina minkä turvin hän sai nuoret koottua vai käyttikö hän hyväksi pommi-iskusta aiheutunutta shokkia, koska tiedän, että shokissa ei suuremmin kyseenalaista mitään. Itse olen ollut tilanteessa, jossa opiskelupaikkani evakoitiin ammuskelun uhan vuoksi (muistaakseeni tämä oli noin viikko viimeisimmän kouluammuskelun jälkeen) ja voin myöntää, että tuolloin olin peloissani ja paniikissa. Mitään vakavaa ei sattunut, mutta opiskelupaikkaani kohtaan oli ammuskelu-uhkaus josta epäilty pidätettiin vielä sen iltapäivän aikana. En vieläkään pysty hahmottamaan kellon aikoja tai sitä missä järjestyksessä tapahtumat etenivät, se on kyllä jäänyt mieleen, että kokoajan tiedostin, että kotiin pitää saada laitettua tieto, että minä olen kunnossa. Pahinta olisi ollut se, että kotona olisi luettu tapahtuneista ennen kun minulta oli tullut tieto, että olen ok. Tietenkään tätä minun kokemaa ei voi mitenkään verrata Norjan tapahtumiin.

(Asiaan takaisin...) Minun pohdinnoissa yleensä tätä asiaa koskien on noussut esille se miten sairas tämä tekijä on mieleltään ollut. Luin jostain, että hän olisi suunnitellut tekoa vuosia (vai vuoden?). Miten sairas ihmisen pitää olla, että hän suunnittelee jotain tällaista? Ja juuri tuo mitä Ejfan toi esille, eli hän julkaisi manifestinsa niin miksi siihen ei reagoitu? Jotenkin tämä "jossittelu" vaan tuntuu niin turhalta kun enää tälle ei voi mitään.

Nyt pitää vaan odottaa huomista kun tämä tekijä on luvannut kertoa syitä tapahtumiin. Tavallaan odotan sitä, vaikka tavallaan en edes tahtoisi tietää mitä hän on ajatellut.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Heinä 2011, 23:22

talitintti kirjoitti:Nyt pitää vaan odottaa huomista kun tämä tekijä on luvannut kertoa syitä tapahtumiin. Tavallaan odotan sitä, vaikka tavallaan en edes tahtoisi tietää mitä hän on ajatellut.

Niin tuleekohan siitä oikeudenkäynnistä edes julkista, kun se Anders haluaisi juuri sitä, että hän saisi asiansa kuuluviin.
Todella mielisairas tyyppi. Jossain luki et se saa enintään 21 vuotta vankeutta. Se on aivan liian vähän! Voiko se olla edes totta. Sillä hän teki kaksi eri rikosta autopommin ja saari ammuskelun. Reilumpaa olisi, että se istuisi ne 21 vuotta ja sen jälkeen se telotettaisiin. Vaikka yleensä en puhu kuolemantuomion puolesta.
Sekin oli sairasta, että se kertoi pitäneensä äitipuolestaan, mutta häntä ei olisi haitannust jos se olisi kuollut autopommiin :nouvei:
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja talitintti » 24 Heinä 2011, 23:40

Vaikka yleesä minä huoman puhuvani oikeusjärjestelmän puolesta ja olen usein todennut, että minä luotan oikeusjärjestykseen ja siihen, että syylliset saavat tuomionsa, niin nyt on myönnettävä, että tuo enimmäis tuomio tuntuu aika pieneltä. Minä en kuitenkaan lähtisi ihan tuohon kuolemantuomion linjaan, mutta vankeutta hänelle pitäisi tulla huomattavasti enemmän kuin tuo parikymmentä vuotta. Toisaalta tuntuisi näillä tiedoilla siltä, että vankimielisairaala olisi hänelle aivan oikea osoite.

Minä mietin myös tuota tuleeko istunnosta julkinen, mutta koska en tiedä millainen laki Norjassa on niin en tiedä miten siellä on säädetty istuntojen julkisuudesta. Jos lähdetään Suomen oikeusjärjestyksestä niin huominen vangitseminen olisi täällä salainen (mitään tietoja ei lähtisi salista ulos, vaikka kuinka media tahtoisi), mutta ainakin meidän lain mukaan istunnot ovat julkisia, muutamia poikkeuksi lukuun ottamatta (esim. lapsiin kohdistuneet rikokset). Veikkaan, että pelkkä tekijän tahto ei vaikuta julkisuuteen millään tavalla.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 24 Heinä 2011, 23:51

talitintti kirjoitti:Vaikka yleesä minä huoman puhuvani oikeusjärjestelmän puolesta ja olen usein todennut, että minä luotan oikeusjärjestykseen ja siihen, että syylliset saavat tuomionsa, niin nyt on myönnettävä, että tuo enimmäis tuomio tuntuu aika pieneltä. Minä en kuitenkaan lähtisi ihan tuohon kuolemantuomion linjaan, mutta vankeutta hänelle pitäisi tulla huomattavasti enemmän kuin tuo parikymmentä vuotta. Toisaalta tuntuisi näillä tiedoilla siltä, että vankimielisairaala olisi hänelle aivan oikea osoite.

Mä en voi edes uskoa, että mä puhun tässä nyt kuolemantuomion puolesta, sillä olen aina ajatellut ettei toinen ihminen saa riistää toisen henkeä, vain Jumala saa.
Kun nyt ajattelen miten uhrit saivat pelätä henkensä ja ystäviensä hengen puolesta niin kannatan sitä. Sitä kuoleman tuomiota ei nyt kumminkaan tuu niin saisi todellakin viettää koko kurjan loppu elämänsä vankilassa.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Kripe » 25 Heinä 2011, 00:08

Olen ollut lauantaista lähtien tippa linssissä. Norjan tapahtumat ovat jotain niin sanoinkuvaamattoman hirvittäviä. Luettuani joidenkin leirillä olleiden norjalaisten blogikirjoituksia ja Facebook-päivityksiä, olen ollut ihan shokissa. KENENKÄÄN EI IKINÄ pitäisi kokea mitään noin kamalaa. Ymmärrystä tappajaa kohtaan multa ei heru ei sitten yhtään. En voi käsittää miten joku ihminen voi purkaa vihaansa viattomiin nuoriin, joita ei edes tunne. Kaiken lisäksi tappaja sanoi, ettei mielestään ole tehnyt mitään väärää eikä rikosta; hän koki toimensa julmiksi mutta tarpeellisiksi. Siis mitä helvettiä, ei noilla teoilla poliittinen järjestelmä muutu!

Tuomiosta en voi muuta sanoa kuin jos 21 vuotta pamahtaa tuomioksi 93 ihmisen julmasta tappamisesta, on se aivan liian vähän, saatika että tietojeni mukaan Norjassa ensikertalainen istuu tuomiosta noin 2/3 osaa. Onneksi tuossa laissa on kuitenkin se, että erittäin vakavassa tapauksessa tuomion pituus on määrittelemätön, ja TODELLA toivoin, että istuisi vaikka 40 vuotta ja teloitettaisiin sitten. En yleensä puhu kuolemantuomion puolesta, mutta tässä tapauksessa kyllä. Ja lisäksi tekijä ei edes KADU tekojaan. Kyllä pitäis hälytyskellojen soida.

Kyllä kaikki ajatukset on tällä hetkellä Norjassa.
R.I.P
Avatar
Kripe
Dimeroiden kätyri
Dimeroiden kätyri
 
Viestit: 1521
Liittynyt: 28 Maalis 2009, 22:43
Lempihahmo(t): EJ & Sami
Lempipari(t): Ejami, Tanna... :)

Re: Sekalainen löpinä

ViestiKirjoittaja Ejfan » 25 Heinä 2011, 08:28

Kripe kirjoitti:Tuomiosta en voi muuta sanoa kuin jos 21 vuotta pamahtaa tuomioksi 93 ihmisen julmasta tappamisesta, on se aivan liian vähän, saatika että tietojeni mukaan Norjassa ensikertalainen istuu tuomiosta noin 2/3 osaa. Onneksi tuossa laissa on kuitenkin se, että erittäin vakavassa tapauksessa tuomion pituus on määrittelemätön, ja TODELLA toivoin, että istuisi vaikka 40 vuotta ja teloitettaisiin sitten. En yleensä puhu kuolemantuomion puolesta, mutta tässä tapauksessa kyllä. Ja lisäksi tekijä ei edes KADU tekojaan. Kyllä pitäis hälytyskellojen soida.

Jos se istuu oikeasti vain 14 vuotta niin sehän tekee saman uudestaan kun se pääsee vapaaksi, jos se nyt ehtii, kun mä vähän luulen, että Norjassa on aika paljon ihmisiä jotka haluaisi päästää hänet hengiltä. Enkä voi heitä syyttää heitä siitä. Uhriluku voi kuulemma vielä nousta, kun ainakin 4-5 nuorta on kateissa ja ei tiedetä oiliko saarella vierailioita. Nyt Mtv3.fi sivuilta löytyi uutinen jonka mukaan Andersin mukaan euroopassa pitäisi kuolla 400 000 ihmistä. Osa Suomesta. Sairas rasistinen hullu!
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron