Mamma Mia! 2008

Oletko juuri nähnyt mahtavan elokuvan? Kerro siitä muillekin

Mamma Mia! 2008

ViestiKirjoittaja Nasu » 01 Elo 2008, 11:00

Meryl Streep on pääosassa rakastettuun musikaaliin perustuvassa elokuvassa. Streepin ja Brosnanin näyttelemän parin rakkaustarina kerrotaan ABBAn kuolemattoman musiikin kautta. Streep näyttelee Donnaa, itsenäistä yksinhuoltajaäitiä jolla on pieni hotelli idyllisellä kreikkalaissaarella. Donnan tytär Sophie (Amanda Seyfried) on menossa naimisiin ja Donna on kutsunut häihin kaksi parasta ystäväänsä, käytännöllisen ja järkevän Rosien (Julie Walters) ja rikkaan, useasti eronneen Tanyan (Christine Baranski), joiden kanssa hänellä oli muinoin bändi Donna and the Dynamos. Morsian on äidiltään salaa kutsunut kuitenkin kolme omaa vierasta - kolme miestä, joista yhden täytyy olla Sophien oikea isä jonka pitäisi saattaa hänet alttarille. Yhden kaoottisen vuorokauden aikana saarella syntyy uusi rakkaus ja vanhat romanssit saavat uutta tulta alleen.
Ohjaus:Phyllida Lloyd
Pääosissa:Meryl Streep, Pierce Brosnan, Amanda Seyfried, Colin Firth, Christine Baranski, Julie Walters, Stellan Skarsgård, Dominic Cooper
Linkkejä:
IMDB http://www.imdb.com/title/tt0795421/
Traileri http://www.youtube.com/watch?v=yzhxHsqQ ... re=related
Official Website http://www.mammamiamovie.com/
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
Kuva
Not all those who wonder are lost / http://glawar.tumblr.com
Avatar
Nasu
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Syys 2007, 15:58
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja :P » 01 Elo 2008, 14:16

Kiva, että tästäkin tehtiin aihe! En ole perehtynyt kyseiseen Musikaaliin/Elokuvaan oikein, mutta vaikka olenkin syntynyt 90-luvulla, fanitan ABBAa, koska tämä on äitini lempi ulkomaalainenbändi ja he osaavat laulaa. (Ruotsin kolme parasta: Volvo, ABBA, H&M. :P) Tekisimieli nähdä tuo, mutta en ainakaan nyt pysty. Varmasti hyvä, trailerit oon nähnyt. Toivon, että joskus näen kyseisen leffan, mutta se jää nähtäväksi.
Kuva

Kuva
Avatar
:P
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 220
Liittynyt: 11 Heinä 2008, 21:37
Paikkakunta: Kangasala

ViestiKirjoittaja talitintti » 01 Elo 2008, 16:49

Minun on jo kerran pitänyt käydä katsomassa Mamma Mia! mutta kuitenkin estyin lähtemästä niin elokuva jäi katsomatta. Kuitenkin olen jo päättänyt, että vaikka kannan jokun kavereistani katsomaan elokuvan vielä tänä kesänä sen verran hyvältä elokuva vaikuttaa. Olisin tahtonut nähdä jo sen Mamma Mia! musikaalin, joka kiersi maailmalla, mutta opiskelijan budjetilla ei pahemmin kierretä musikaaleja. :)
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

ViestiKirjoittaja Nasu » 01 Elo 2008, 18:58

Joo, kannattaa käydä katsomassa. Ehdottomasti. Musta ainakin oli todella hyvä. Täytyy myöntää, että ehkä vähän liikaakin olen hurahtanut kyseiseen elokuvaa. :lol: Viisi kertaa on jo tullut katsottua. Ennen leffaa en hirveästi ole kuunnellut Abbaa, mutta nyt ei muuta ehdi kuunnellakkaan. :D
Kuva
Not all those who wonder are lost / http://glawar.tumblr.com
Avatar
Nasu
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Syys 2007, 15:58
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja crebse » 07 Elo 2008, 16:07

Kyllä, omasta mielestäni todella hyvä leffa. Kannattaa käydä katsomassa.
Äidin kanssa käytiin katsomassa koska äiti on aikoinaan ollut ABBA-fani ja pitää edelleen niitten musiikista.
Ensinnäkin pitää todeta, että ABBAn tekemä musiikki oli jo niin mahtavaa, että ei kyllästyny niihin biiseihin kun ne tuli. Sitten ne biisit sopi aina tilanteeseen niin mahtavasti.
Niin, ja se maisema. Aivan ihanan näköistä. Tuli se fiilis, että olisi vaan nykäissy äitiä hiasta ja sanonut: "Lähetään kreikkaan nyt!"
Ja näytteliät olivat mahtavia ja samoin se leffa kokonaisuudessaan. Huumoria, rakkautta/romantiikkaa. En pistä pahitteeks nähdä tätä uudelleen, äiti saa mielellään ostaa sen sitten kun se dvdeelle tulee, mä haluan nähdä sen uudestaan:]
Kuva
Avatar
crebse
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 22:24
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Nasu » 26 Elo 2008, 12:07

Tässä olisi muutama kuva elokuvasta ja muutama (ja vähän päälle :lol: )mm. New Yorkin ja Lontoon ensi-illoista. Toivottavasti ne piristävät vähän tätä topicia. :) Klikkaamalla kuvaa saat ne isommaksi.
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Alimman rivin kuvissa näyttelijöiden lisäksi:
1. Pierce Brosnanin vaimo Keely Shaye Smith
2. Christine Baranskin tyttäret Lily ja Isabel
3. Meryl Streepin nuorin tytär Louisa

Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Pääosissa:
Amanda Seyfried ~ Sophie Sheridan
Meryl Streep ~ Donna Sheridan
Pierce Brosnan ~ Sam Carmichael
Rachel McDowall ~ Lisa
Julie Walters ~ Rosie
Stellan Skarsgård ~ Bill Anderson
Ashley Lilley ~ Ali
Christine Baranski ~ Tanya
Colin Firth ~ Harry Bright
Dominic Cooper ~ Sky

Kahdessa viimeisessä kuvassa Mamie Gummer (Meryl Streepin vanhin tytär) ja Tukholman ensi-illassa ollut ruotsalaisnäyttelijä Lena Olin.
Kuva
Not all those who wonder are lost / http://glawar.tumblr.com
Avatar
Nasu
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Syys 2007, 15:58
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja talitintti » 30 Marras 2008, 16:58

Sisältää pieni JUONIPALJASTUKSIA!

Nyt vihdoin ja viimein sain nähdä tämän IHANAn elokuvan! Mamma Mia! oli vieläkin parempi kun osasin kuvitella. Hahmot olivat ihania, varsinkin Donnan lyhyt tukkainen ystävä. Musiikki oli aivan ihanaa ja sopi aina loistavasti kohtiin, joissa se soi.

Ketä olette veikkailleet Sophian isäksi? Minä olin heti elokuvan alusta lähtien aivan varma, että isä on se ruotsalainen Bill Anderson, jo pelkästään siksi, että ABBAkin on ruotsista. :) Olin hieman pettynyt, kun isää ei paljastettua.

Jos jotain huonoa pitää keksiä niin se on se, että tahdon nyt Kreikkaan. Rupesimme jo eilen katselemaan matkoja Kreikkaan, joten ensi kesänä sitten Kreikkaan. :)
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

ViestiKirjoittaja Nasu » 30 Marras 2008, 19:13

Mustakin elokuva oli aivan ihana. Mä vähän veikkailisin, että se isä olisi Sam. Se kyllä saattaa johtua siitä, että Pierce (Sam Carmichael) on ehdottomasti lempparini leffassa. Olin kanssa vähän pettynyt, että isää ei selvinnyt mutta on se ehkä ihan hyväkin että ei. ;)
Musiikki oli leffassa ihan loistavaa. Aikaisemmin jo kerroinkin, että en ole ikinä ollut mikään ABBA fani, johtuupi kai ikäluokasta :D On niillä tosiaan hyvää musaa. Sanoitukset ovat loistavia.
Mitä mieltä muuten olette siitä, että olisi tulossa jatko-osa??
Avatar
Nasu
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Syys 2007, 15:58
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja talitintti » 30 Marras 2008, 21:54

Minusta ei jatko-osaa. Mielestäni ratkaisu oli hyvä kun loppu jäi nuinkin avonaiseksi niin jokainen saa tehdä omat päätelmänsä jatkon kannalta. Toisaalta minua olisi kiinnostanut tietää miten Sophian ja Skyn rakkauden käy tai miten Donnan ja Samin suhde etenee pikaisen avioitumisen jälkeen. Minä kyllä uskon kummankin rakkauden kestävän. Olen kyllä Nasun kanssa samaa mieltä Piers Brosnan oli yksi elokuvan parhaista näyttelijöistä. Ehdoton suosikki oli kun Piers lauloin SOS kappaleen.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

ViestiKirjoittaja Nasu » 30 Marras 2008, 22:02

Jep, ehdottomasti ei jatko-osaa. Olen jotain kyllä kuullut että olisi tulossa..
Pierce lauloi kyllä todella hyvin. Olen kuullut hirvieän monelta, että hän ei osaa laulaa ollenkaan. Olen ihan eri mieltä. Minusta hän oli yksi leffan parhaita. :D
Minulla lemppari kappaleita leffassa oli ihan ykkösenä The Winner Takes It All, muita oli mm. Mamma Mia, Take a Chance On Me, Voulez-Vous, Lay All Your Love On Me ja tietysti Waterloo :lol: Kaikki tosin oli kyllä hyviä. ;)
Avatar
Nasu
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Syys 2007, 15:58
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja talitintti » 30 Marras 2008, 23:11

Minä en osaa sanoa mikä olisi leffassa se ihan paras kappale. Kuitenkin Mamma Mia, Chiquitita, Dancing Queen, SOS, Thank You for the Music oli niitä parhaita kappaleita eli ne jotka on ollut suosikkeja jo iha ABBAltakin. Mamma Mia soi alussa niin loistavassa kohdassa, että se voisi siksi olla suosikki ja SOS:stä loistavan tekee juuri Piersin laulu.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

ViestiKirjoittaja Nasu » 30 Marras 2008, 23:18

On niistä tosi vaikee valita suosikit. :D Musta oli toisaalta harmi, että se Thank you for the music oli vain loppu teksteissä. Sitä ois kyllä sanotuksilta ollu hankala sijoittaa muualle :lol:
Avatar
Nasu
Uusi asukas Salemissa
Uusi asukas Salemissa
 
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Syys 2007, 15:58
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Shelle` » 12 Joulu 2008, 22:51

Näin yks päivä tän DVD:n kaupassa. Mut joo, en oo nähny enkä haluiskaa. Ei kauheesti kiinostaa tämmöset leffat.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Mamma Mia! 2008

ViestiKirjoittaja Ejfan » 31 Touko 2009, 23:38

Ostin Mamma Mia Dvd:n. Ja pidiin siitä todella paljon. Ihastuin elokuvassa oleviin Abba kappaleisiin, joten ostin myös abba singstarin.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Mamma Mia! 2008

ViestiKirjoittaja Mosse » 09 Kesä 2009, 16:10

Nyt minäkin sain vihdoin katsottua tämän elokuvan. Täydellinen kesäleffa: ihana värimaailma ja tarttuvat ABBA-laulut. Kuten edellä mainittu, loppu jäi hieman "keskeneräiseksi", mutta en silti kannata jatko-osaa.

Alussa ajattelin, että Bill voisi olla isä, mutta loppujen lopuksi jäi sellainen kutina, että se olisi kuitenkin Sam.
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Seuraava

Paluu Elokuvat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron