Joulutarina

Oletko juuri nähnyt mahtavan elokuvan? Kerro siitä muillekin

Joulutarina

ViestiKirjoittaja Shelle94 » 03 Maalis 2008, 20:15

Joulutarina on suomalainen elokuva, joka kertoo tarinan Joulupukin lapsuudesta ja siitä, kuinka Joulupukista tuli Joulupukki. Suomen ensi-ilta oli 16. marraskuuta 2007. Elokuva sijoittuu vuosisatojen takaiseen Lappiin, jossa orpo Nikolas-poika joutuu asumaan vuorotellen kylän perheissä aina vuoden kerrallaan, joulusta seuraavaan jouluun. Nälkävuosien koittaessa hän jää kylän erakon oppipojaksi, ja he alkavat yhdessä vaalia joululahjaperinnettä.

Elokuvan käsikirjoittaja on Marko Leino, joka on aikaisemmin kirjoittanut muun muassa elokuvat Vares ja Matti. Elokuva pohjautuu Juha Wuolijoen, Marko Leinon sekä Aku Louhimiehen alkuperäistarinaan. Juha Wuolijoki toimi myös ohjaajana ja tuottajana. Elokuva on kuvattu suureksi osaksi Utsjoella. Studiokuvauksia kuvattiin helsinkiläisessä Studio Tähtitornissa. Joulutarina voitti Jussi-palkinnon parhaasta kuvauksesta sekä yleisö-Jussin.


... Mitäs pidätte?
Ite tykkään kovasti tästä elokuvasta ! :') <3
Avatar
Shelle94
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:26
Paikkakunta: Hollola

ViestiKirjoittaja BelleBlackFani(Shelle) » 04 Maalis 2008, 16:17

Oon käyny kattoo en tei oliko se hyvä ihan ok hyvä.
BelleBlackFani(Shelle)
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Syys 2007, 15:16

ViestiKirjoittaja HEIDI » 27 Marras 2008, 18:27

Minä aion ostaa tämän joulutarina dvd:n en ole sitä koskaan nähnyt. Aion katsoa se sitten täällä kotona. Kommentoi´n sitten kun olen ostanut ja katsonut sen. :D :D
Avatar
HEIDI
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3292
Liittynyt: 07 Elo 2008, 23:08
Paikkakunta: Vaasa


Paluu Elokuvat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron