TV-sarjojen TOP 5

Puhu muista sarjoista

TV-sarjojen TOP 5

ViestiKirjoittaja talitintti » 19 Tammi 2009, 22:45

Mielestäni täällä ei ollut vastaavanlaista keskustelua, joten päätimpä perustaa tämän. Ideana on siis kertoa mitkä sarjat ovat sinun suosikkejasi, sekä perustella valintasi. Merkitsethän mahdolliset juonipaljastukset näkyvästi!

1. Gilmoren tytöt
Rakastan Gilmoren tyttöjä! GG:n nopea tempo, hauskat ja nerokkaat dialogit sekä loistavat hahmot tekevät sarjasta sellaisen, että sitä jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan. Mielestäni Gilmoren tytöistä kertoo paljon lausahdus 'elämä on lyhyt, puhu nopeasti'.

2. Täydelliset naiset
Juonittelua, kieroilua ja kulisseja. Pidin enemmän ensimmäisistä kausista, nyt tämä viides meneillään oleva kausi on hinoinen pettymys. Täydellisissä naisissa on hauskat ja erittäin mielenkiintoiset hahmot, joiden taustoja ja tulevaisuuksia on mielenkiintoista puida.

3. One Tree Hill
Sisältää juonipaljastuksia
Sarja tunnetaan Suomessa ehkä paremmin Tunteet pelissä nimellä, mutta itse käytän alkuperäistä nimeä, koska inhoan suomennosta. OTH on perinteistä draamaa teinien kesken, ainakin sarjan alussa. Kuvittelin neljännen kauden loputtua, että neljän vuoden hyppäyksen takia taso laskee, mutta neljäs kausihan oli sarjan paras aikaa. Viideskin on ilmeisesti suhteellisen viihdyttävä kausi.

4. Päivien viemää
Tätä tuskin tarvitsee selittää sen tarkemmin. Rakastan juonittelua ja suhteiden solmuja ja niiden aukomista. Vaikka juonikuviot ovat hyvinkin paljon samojen juttujen kierrätystä sarja jaksaa koukuttaa aina vain entistä enemmän ja enemmän. Unohtamattakaan hienoja pareja, joita sarjassa aina välillä on.

5. Sabrina, teininoita
Sanon Sabrinan vaikka en ole aivan varma mikä olisi viides listalle. Sabrinaa tuli katsottua muksuna aivan innoissaan ja nyt kun sarjaa myydään DVD:nä olen kerännyt DVD:t itselleni ja katsonut jaksoja aivan innoissani. Vaikka onhan sarja suhteellisen lapsellinen, Sabrinan "teini-kiukku-kohtauksineen" silti se on äärimmäisen huvittava. Erityisesti pidän tädeistä ja Salemista. Harmi kun tädit poistuvat kuvioista suhteellisen aikaisin.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi

ViestiKirjoittaja Shelle` » 20 Tammi 2009, 21:45

POIS
Viimeksi muokannut Shelle` päivämäärä 06 Elo 2010, 14:30, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

ViestiKirjoittaja Katheo » 20 Helmi 2009, 15:27

1. McLeodin Tyttäret
Tämän parempaa sarjaa televisiosta ei tule, eikä ole ikinä tullutkaan. Olen katsellut ensimmäisestä kaudesta lähtien, tosin silloin hieman hajanaisesti. Toisen tuotantokauden missasin lähes kokonaan ja kolmosta katselin sieltä täältä. Hieman vaikeaa oli silloin päättää että kumpaa katsoo Päikkäreitä vai Mäkkäreitä. .D Kolmannen kauden lopusta alkaen olen seurannut hyvin intensiivisesti. Ensimmäisen tuotantokauden ostin itselleni ja toisen sekä kolmannen olen katsonut netistä. Olen ihan täysin koukussa. Rakastan sarjan juonenkäänteitä, hahmoja ja maisemia. Australia, täältä tullaan! <;

2. Bones
Aikoinaan katselin kaikki mahdolliset rikossarjat läpi, mutta sitten pikku hiljaa kyllästyin niihin yksi toisensa jälkeen. Sarjan katselu muuttuu tylsäksi, jos kaikki tapaukset muistuttavat toisiaan ja on katsonut rikossarjoja seitsemän vuotta putkeen. Siinä ajassa oppii jo päättelemään syyliset itse. .D Bonesia kuitenki katson edelleen. Jotain loistavinta on tämäkin sarja. Jollain tapaa hyvin erilainen rikossarja kuin kaikki muut. Hahmot ovat persoonallisia eivät sitä samaa Buckerheimin perinteistä kaavaa noudattavia. Huomaa selkeästi ettei Jerry ole laittanu näppejään tähän sarjaan. (;

3. Greyn Anatomia
Tähän väliin voidaan kai todeta että olen hullunu kaikenlaisiin sairaalasarjoihin. Eikä Greyn Anatomia tosiaankaan ole poikkeus. Aluksi en jaksanut koko sarjasta piitata, mutta sitten "erehdyin" katsomaan yhden ja jakson ja sen jälkeen oli pakko katsoa seuraava ja seuravaa ja jne. Jäin siis kiinni tähänkin. Mielestäni tämäkin sarja on hyvin persoonallinen. Hahmoihin on helppo samaistua ja kaikki ovat omanlaisensa persoonia.

4. Täydelliset Naiset
Todella loistava, hauska ja mukaansa tempaava sarja. En ole katsonut tätäkään ensimmäisistä jaksoista lähtien, koska olin ihan varma ettei tästä sarjasta ole mihinkään. Taas kerran erehdyin. On se jännä juttu, että aina käy näin. No, onneksi kesällä näytettiin sitten kivoja uusintoja, joita oli ihana katsella.

5. ER - Teho-osasto
Ihan ensimmäinen lääkärisarja, minkä olen nähnyt. Ihana seurata samojen hahmojen aherrusta vuodesta toiseen. Tai siis suurin osa on kyllä jossain vaiheessa vaihtunut, mutta kuitenkin. 13. tuotantokautta on aika ihailtava määrä. Varsinkin kun joka vuosi katsojaluvutkin ovat olleet suhteellisen suuret. Hienoa.
Kuva
Avatar
Katheo
Kahvilla Java Cafessa
Kahvilla Java Cafessa
 
Viestit: 92
Liittynyt: 30 Joulu 2007, 17:13

Re: TV-sarjojen TOP 5

ViestiKirjoittaja Shelle` » 06 Elo 2010, 14:31

1. Lemmen viemää
Kyllä tää sarja on nyt kesän aikana noussut ihan ykköseksi, juonenkäänteet on niin hyviä.. jotkut myös aika surullisiakin. Odotan ehkä eniten Gregorin ja Samian yhteenpaluuta joka tapahtuu aika pian. Ja on myös mukavaa nähdä pian Emman ja Felixin välillä jotain tapahtuvan, 4 kausihan alkaa myös pian.

2. H2O: Just Add Water
Ihana sarja. Mukavaa piristystä kesäaamuihin, niin on hyviä kun huonoja juttuja tapahtunu 3. kaudella, mutta toivottavasti näemme taas ensi kesänä tätä sarjaa lisää.

3. EastEnders
Koukuttava sarja on, mutta myös todella hyvä. Näyttelijät, juonenkäänteet, hahmot on kyllä sarjan parasta antia! ;')

4. Päivien viemää
Kyllä tää on edelleen top 5 listalla. Ihana sarja on. Välillä ehkä vähän tylsäkin, mutta aina sitä jaksaa katsoa. (:

5. Salkkarit
Noi vanhat jaksot ne on kyllä vaan niin parhaita. Nyt varsinki niitä on kiva katsoa, kun Romeokin on mukana sarjassa. On ne uudetkin jaksot omalla tavallaan ihan hyviä.
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: TV-sarjojen TOP 5

ViestiKirjoittaja talitintti » 06 Elo 2010, 14:45

Kun ei ole parempaakaan tekemistä niin muokkailen omaa listaani.

1. Gilmoren tytöt
Rakastan Gilmoren tyttöjä! GG:n nopea tempo, hauskat ja nerokkaat dialogit sekä loistavat hahmot tekevät sarjasta sellaisen, että sitä jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan. Mielestäni Gilmoren tytöistä kertoo paljon lausahdus 'elämä on lyhyt, puhu nopeasti'.

2. Täydelliset naiset
Juonittelua, kieroilua ja kulisseja. Pidin enemmän ensimmäisistä kausista, nyt tämä viides kausi oli hinoinen pettymys. Täydellisissä naisissa on hauskat ja erittäin mielenkiintoiset hahmot, joiden taustoja ja tulevaisuuksia on mielenkiintoista puida.

3. Pako

Tämän sarjan kohdalla rakkaus ei katoa myöskään katoa vaikka sarja loppui. Menetin joskus kolmannella kaudella uskoni sarjaan, mutta kun kaveri aloitti myöhemmin sarjan katsomisen DVD:ltä niin pakkohan se oli minunkin ryhdistäytyä. Nyt jäin todella kaipaamaan Fox Riveriä. Vaikka kolmas kausi oli minulle suuri pettymis niin jokaisessa kaudessa ja jaksossa on jotain niin ihanaa, että sitä vain jää katsomaan tuijottamaan. Eikä se ihana välttämättä aina tarkoita Wentworth Milleriä. :)

4. Frendit
Varmaan alatte huomata, että lähes kaikki lempisarjani ova jo loppuneet. Vaikka useat kaverini väittävät, etä Frendejä ei enää saatika koskaan ole jaksanut katsoa niin minä kyllä katson Frendejä edelleenkin. Vaikka muistan suunileen jokaisen jakson ulkoa ja joissain jaksoissa muistan heti ensimmäisistä sekuneista mitä jaksossa tulee tapahtumaan ja mitä vitsejä jaksossa on niin silti katson Frendejä. Frendit on GG:n ohella toinen sarja, jonka päätöksessä olen meinannut itkeä.

5. One Tree Hill / Tuho-osasto
Vaikka OTHin taso tuntui laskevan neljännen kauden jälkeen hurjaa tahia niin olen huomannut, että viitonen ja kuutonen ovat olleet suunileen suosikkejani koko sarjan aikana. Seiskaa en ole nähnyt, mutta mitä olen siitä lukenut niin se saattaa olla pienoinen floppi. OTHissa en välttämättä niin paljon ole rakastunut hahmoihin mitä GGssä, mutta tapahtumat, parit ja tunnelma vetää uudestaan ja uudestaan pistämään DVD:n soittimeen ja katsomaan OTHia. Tavallaan jo nyt harmittaa, että sarjasta ei enää välttämättä tule kuin se yksi kausi, mutta kaiken hyvän on loputtava aikanaa.

Olen hyvin taktinen ja jaan viidennen sijan. :) Olen uudestaan ruvennut seuraamaan Tuho-osastoa ja olen nyt aivan hullaantunut tähän sarjaan. Olen huomannut, että ole katsonut jaksoja lähes jokaiselta kaudelta, vaikka en ole oikeastaan tätä ennen kunnolla seurannut Tuho-osastoa. Tuho-osaston huumori puree ja vaikka sarjassa ei ole hirveästi juonta niin sitä jaksaa katsoa. JD on aivan ihana ja harvinaisen sympaattinen hahmo.
Kuva
Avatar
talitintti
Kiriakisien omaisuuden perijä
Kiriakisien omaisuuden perijä
 
Viestit: 3284
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 23:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Lempihahmo(t): Sami, Mimi, Rex ja Lucas
Lempipari(t): Lumi, Remi, Shimi


Paluu Muut tv-ohjelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron