Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

Yleistä keskustelua sarjasta

Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Sam » 01 Heinä 2012, 22:21

Ensiksi haluan sanoa moi, kaikille, jotka täällä käyvät. Halusin luoda käyttäjätunnuksen, koska halusin kirjoittaa aiheen Päikkäreiden, sekä muidenkin tv-sarjojen ehkä kuumimmasta aiheesta tällä hetkellä. Kuten otsikosta voi jo arvata, se liittyy jopa vielä vuonna 2012 suurimmille osalle ihmisitä arkaan aiheeseen. Kysessähän on tietysti ihmisten erilaisuus seksuaalivähemmistönä.

Olen 16 -vuotias poika ja olen seurannut Päikkäreitä varmaan niin kauan kuin jaksan muistaa. Päikkäreiden viimeiset tapahtumat ja jaksot jäivät Nelosella näkemättä, koska ei ollut aikaa seurata kyseistä sarjaa, mutta eilen jotenkin ajauduin katsomaan mitä ohjelmassa tapahtuu nykyisin. Harmikseni sain selville, ettei Nelonen aijo näyttää sarjaa enää televisiossa. Aloin katsoa muutamia videoklippejä youtubesta ja huomasin, että siellä on monia aktiivisia faneja, jotka lisäilevät jaksoja. Ensimmäinen video, jonka taisin huomata ja katsoa oli Willin suudelma toisen miehen kanssa. Tästäkös sain intoa katsoa myös muita videoita. Selvitin vähän mitä on tapahtunut, jotta en olisi ihan pihalla. Luin, että Päivien Viemää on ensimmäinen saippuasarja, joka esittää tarinan homoista.

Itse arvostan sataprosenttisesti sitä, että ohjelman tekijät uskalsivat ja halusivat esittää tämän tarinan. Olen katsonut koko eilisen ja tämän päivän jaksoja ja lähinnä seurannut sitä miten Will erosi Gabista ja miten kamppaili seksuaalisuutensa kanssa. Itse voin myöntää, että arvostan tekijöitä, etteivät he pamauttaneet koko homojuttua yhdessä jaksossa, vaan näytettiin pitkällä aikavälillä, miten ihminen oikeasti kamppailee seksuaalisuutensa kanssa, koska pelkää muiden reaktiota, vaikka ei pitäisi olla mitään hävettävää! Itse voin tässä vaiheessa myöntää olevani biseksuaali. Pystyn kirjoittamaan miten sitä ei kuuluisi hävetä, mutta itse en ole hyväksynyt asiaa, koska en voi kertoa siitä kenellekkään, en ystäville, enkä perheelleni. Kukaan ei siis tiedä, että olen biseksuaali. Voin sanoa, että Willin tarina on kuin tehty minulle, paitsi, etten usko, että voin koskaan tulla ulos kaapista.

Lainaus Willin ja Sonnyn keskustelusta jaksosta, jossa Will kysyi Sonnyn ulos tulemista.

“Believe or not, I’m afraid that I can’t be able to live the life I see for myself. I want a wife and kids. The thing what scared me is that I may not have all of that. And the worst part is that I have anyone to talk with. I have all this stuff going in my head, I afraid losing everything good I have, family & friends. I have many friends, but I have this HUGE wall between me and everybody else. What happens when telling the truth hurts more people than a living lie?”

Aika osuva lainaus, sopii mulle kuin nenä päähän.

Haluan, että kerrotte oman mielipiteenne Willin tarinasta ja olisi kiva jos joku voisi antaa neuvoja mitä mun pitäis tehdä?!
Toivon, ettei täällä ole ilkeitä ihmisiä, jotka tulevat vain haukkumaan.
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Ejfan » 01 Heinä 2012, 23:44

Moikka ja tervetuloa foorumille :)

Mut on kasvatettu niin, että "Jumala loi miehen ja naisen, toisilleen ei miestä ja miestä", mutta minä olen sitä mieltä, että homous ei ole valinta vaan ihminen ei voi sille mitään eikä siinä ole mitään pahaa. Rakkaus on aina hyvä asia :) Ja ihminen pitää hyväksyä sellaisenaan oli ihminen sitten hetero tai ei. Kenelläkään ei ole oikeutta kieltää toista olemaan jotain muuta kuin on. Muuten ihmisen elämä menee pilalle, jos vain teeskentelee.
Mun paras ystävä on homoseksuaali, ja se häpes sitä tosi kauan eikä se uskaltanut kertoa, mulle siitä moneen vuoteen, koska se luuli, että mä olisin sille vihainen siitä. Mutta se yllättyi suuresti yhtenä päivänä kun sanoin sille, jos mulla olisi ystävä joka olisi homo niin rakastaisin sitä silti yhtä paljon kuin aikaisemmin. Sitten se itki ja halas mua. Olin huomannut, että hän tykkäsi pojista ja päätin tehdä totuuden kertomisen sille helpommaksi. Ystäväni oli ihan hämmentynyt ja kysyi miten voin olla asian kanssa sujut, mutta minä sanoin hänelle, että Sama Jumala joka on luonut minut on luonut myös sinut, ja sinä olet paras ystäväni eikä sitä koskaan mikään muuta.
Will ja Sonny ovat todella upea pari eikä siinä ole mitään ns. sairasta mitä pitäisi hävetä. Mun mielestä on paljon hävettävämpää se, että Sami ja Nicole käyttäytyvät kuin huorat välillä :D Ole siis sellainen kuin olet. Silloin huomaat kuka sinua rakastaa ja kuka ei.
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Sam » 02 Heinä 2012, 00:56

Kiitos :) Mun tapauksessa mun elämä menee pilalle ja joudun teeskentelmään monta monta vuotta vielä, enne kuin olen valmis kertomaan asiasta kenellekkään. Mun omat vanhemmat on niin homovastasia kuin vaan voi olla. Joskus ne sano et jos olisin homo niin mulla ei olis mitään asiaa enää meijän kotiin, koska se ei olis mun. En tiiä mitä mun vanhemmat tekis, jos ne sais tietää. Toisaalta pelottaa ajatus teeskennllä kauan, koska haluun vaan elää normaalisti ja olla onnellinen! :seina
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Ejfan » 02 Heinä 2012, 12:01

Sam kirjoitti:Kiitos :) Mun tapauksessa mun elämä menee pilalle ja joudun teeskentelmään monta monta vuotta vielä, enne kuin olen valmis kertomaan asiasta kenellekkään. Mun omat vanhemmat on niin homovastasia kuin vaan voi olla. Joskus ne sano et jos olisin homo niin mulla ei olis mitään asiaa enää meijän kotiin, koska se ei olis mun. En tiiä mitä mun vanhemmat tekis, jos ne sais tietää. Toisaalta pelottaa ajatus teeskennllä kauan, koska haluun vaan elää normaalisti ja olla onnellinen! :seina

Juu on todella tärkeää, että kertoo vasta, kun on itse valmis kertomaan vielä, jos on vanhemmat, jotka eivät hyväksy asiaa. Onko sulla ystävää jolle voisit puhua asiasta? Sillä jos pidät totuuden vain itselläsi etkä pysty puhumaan siitä kenellekkään niin se voi olla ahdistavaa varsinkin, jos et ole vuosiin valmis kertomaan siitä vanhemmillesi. Jaksamisia hali
Kuva
Avatar
Ejfan
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 5967
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 21:39
Paikkakunta: Helsinki
Lempihahmo(t): EJ,Sami, John, Marlena, will, Sonny
Lempipari(t): EJami, J&M

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Mosse » 02 Heinä 2012, 23:05

Tervetuloa :solong:.

Ejfan kirjoitti:Mut on kasvatettu niin, että "Jumala loi miehen ja naisen, toisilleen ei miestä ja miestä", mutta minä olen sitä mieltä, että homous ei ole valinta vaan ihminen ei voi sille mitään eikä siinä ole mitään pahaa. Rakkaus on aina hyvä asia :) Ja ihminen pitää hyväksyä sellaisenaan oli ihminen sitten hetero tai ei. Kenelläkään ei ole oikeutta kieltää toista olemaan jotain muuta kuin on. Muuten ihmisen elämä menee pilalle, jos vain teeskentelee. Ole siis sellainen kuin olet. Silloin huomaat kuka sinua rakastaa ja kuka ei.


Mä oon samaa mieltä. Ei homoudessa ole mitään pahaa ja kaikilla pitäisi olla yhtälainen oikeus olla juuri sen kanssa, kenen kanssa haluaa Ei se kenenkään muun elämään mitenkään vaikuta vaan kaikkien pitäisi saada olla yhtälailla onnellisia valitsemansa kumppanin kanssa.

Ja Will/Sonny ovat söpö pari ja muutenkin tämä Willin kaapista tulo on ollut todella hyvä juonikuvio. Sääli, ettei kaikilla ole ihmisiä (kuten Sonny ja Marlena) tukemassa.

Ejfan kirjoitti:
Sam kirjoitti:Kiitos :) Mun tapauksessa mun elämä menee pilalle ja joudun teeskentelmään monta monta vuotta vielä, enne kuin olen valmis kertomaan asiasta kenellekkään. Mun omat vanhemmat on niin homovastasia kuin vaan voi olla. Joskus ne sano et jos olisin homo niin mulla ei olis mitään asiaa enää meijän kotiin, koska se ei olis mun. En tiiä mitä mun vanhemmat tekis, jos ne sais tietää. Toisaalta pelottaa ajatus teeskennllä kauan, koska haluun vaan elää normaalisti ja olla onnellinen! :seina

Juu on todella tärkeää, että kertoo vasta, kun on itse valmis kertomaan vielä, jos on vanhemmat, jotka eivät hyväksy asiaa. Onko sulla ystävää jolle voisit puhua asiasta? Sillä jos pidät totuuden vain itselläsi etkä pysty puhumaan siitä kenellekkään niin se voi olla ahdistavaa varsinkin, jos et ole vuosiin valmis kertomaan siitä vanhemmillesi. Jaksamisia hali


Mäkin ehdottaisin aluksi jollekin kaverille tms. juttelemista.Tulet kaapista ulos sitten kun oot siihen valmis ja toivottavasti läheisesti yllättävät sinut posiitivisesti ja reagoivat hyvin. Voimia munkin puolesta hali.
Kuva
Avatar
Mosse
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2953
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:10

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Cherry » 03 Heinä 2012, 14:58

Tervetuloa minunkin puolestani! :) Todella hyvin kirjoitettu avausviesti!

Vanhempien sukupolvien voi olla vielä todella vaikeaa hyväksyä homoutta, mutta onneks ollaan koko ajan menossa parempaan suuntaan. Tällaisten sarjojen kautta voi monelle homovastaisellekin herätä ajatuksia ja he voivat sulatella asiaa pikkuhiljaa. En nyt millään saa päähäni, että mistä luin, mutta kuitenkin googlettelin tässä joskus keväällä DOOL-keskusteluja ja siellä oli paljon mielipiteitä puolesta ja vastaan DOOL:in homojuonikuviosta. Muutamassa viestissä tuli juuri parin vanhemman naisen kautta ilmi, että he olivat jotenkin sajan kautta alkaneet nähdä asian valoisammassa näkökulmassa - rakkaudesta ja hyväksynnästä lopulta kaikki on kyse ja jokaiselle siihen tulisi olla oikeus. Nuorilta olen suurimmaksi osaksi kuullut/lukenut vain hyvää palautetta!

Tsemppiä kovasti sinulle ja toivottavasti pääset elämään mahdollisimman pian elämääsi täysin omana itsenäsi. :) Aika moni vanhempi alkaa mukautua tilanteeseen pian, vaikka aluksi olisivatkin järkyttyneitä. Se vaan tuo yksinkertaisesti mukanaan niin paljon pelkoja vanhemmille, vaikka tosiaan ilmapiiri homouden suhteen onkin huomattavasti parantunut. Ja sitten joskus kun me ollaan ihan vanhoja ja kurttuisia ovat asiat toivottavasti vieläkin paremmin. Suosittelen myös jollekin luotettavalle ystävälle juttelemista. Sitten voi vähitellen tunnustella vanhempienkin tuntemuksia. Olen joskus todennut, että voi olla, että itsekin joskus rakastuisin naiseen. En sulje mitään pois ja en oikein tykkää lokeroidakaan asioita. Mulle ihmiset on oikeestaan aina olleet vaan ihmisiä, siis etten ole sen kummemmin ajatellut jos joku on ollut homo. En myöskään ole kasvanut missään uskonnollisessa ympäristössä.
Viimeksi muokannut Cherry päivämäärä 04 Heinä 2012, 12:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Sam » 03 Heinä 2012, 22:48

Kiitos teille kaikille tosi paljon vastauksista! Katotaan, koska rohkenen tehdä ensimmäisen siirron.

Cherry kirjoitti:Todella hyvin kirjoitettu avausviesti!


Kiitos! Tykkään kirjottaa varsinki jos aihe on sopiva, tykkään muutenkin kirjotella.
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Shelle` » 05 Tammi 2013, 18:38

Minullakaan ei ole mitään homoja vastaan, mutta en silti ymmärrä miksi lempiparini pojasta piti tässä sarjassa tehdä homo.

Tälleen vähän myöhässä minäkin toivotan Sam:in tervetulleeksi & oli rohkea teko avautua täällä asiasta, moni ei varmasti pystyisi samaan :). Ja tsemppiä jatkoon! hali
Viimeksi muokannut Shelle` päivämäärä 02 Elo 2015, 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Shelle`
Yksi Hortoneista
Yksi Hortoneista
 
Viestit: 7699
Liittynyt: 26 Kesä 2008, 14:34
Paikkakunta: Lahti
Lempipari(t): Shelle, Lumi, Bope, Jarlena

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Sam » 04 Heinä 2013, 23:47

Kauhea myötähäpeä kun luin tuon ensimmäisen viestin tällä foorumilla jonka lähetin vuosi sitten! Sitä on sitten seurattu Päikkäreitä pari päivää yli vuoden sen jälkeen kun lopetin katsomisen joskus ~ 2007. :D
Avatar
Sam
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 320
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 21:32
Lempihahmo(t): Sami, WilSon, Marlena
Lempipari(t): Will & Sonny :)

Re: Päivien Viemää & homoseksuaalisuus!

ViestiKirjoittaja Cherry » 07 Heinä 2013, 17:18

Noh, pieni häpeä iskee monesti itse kullekin, kun lukee jotain vanhoja juttuja, vaikka mitään hävettävää ei välttämättä oliskaan. :D Itse ainakin oon sellainen...
Kuva
Avatar
Cherry
Tarjoilijana Brady Pubissa
Tarjoilijana Brady Pubissa
 
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 13:49
Lempihahmo(t): Lucas, Sami, Nicole, Will, Jack.
Lempipari(t): Lumi & Wilson.


Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron